-løbsrapport fra Padborg Park Mini Le Mans John Nielsen fortsætter dominansen, men har indtil videre sparet på pitstoppene, uden det rigtigt har givet valuta. Michael Outzen sætter hurtigste omgangstid, mens Lars Vendelbo blander sig med de "store". 2. time
#3 John Nielsen udbygger føringen af løbet her i starten af anden time, da begge Statoil Peugeoter kører i pit kort efter hinanden omkring et-timemærket. Først er #2 Jens Møller i pit til dagens andet stop og overlader rattet til Martin Pedersen, der genoptager forfølgelsen fra tiendepladsen. #1 Jens Edman er næste tophold i pit. Ronnie Bremer overtager forpligtelserne i sin første start for teamet i år fra tolvtepladsen. Begge hold har forholdsvis korte stop.
#31 Birkelev/Bonnerup's Saxo overtager for en stund andenpladsen, til holdets første stop på omgang 51. Utroligt nok vender holdet tilbage på 10. pladsen, blot 35 sekunder efter og et stop mindre end #1 Ronnie Bremer!
Citroënholdets stop gør det kortvarigt til en DTC top-3. #John Nielsen fører med 3 omgange til #21 Bjarne Kragelund og yderligere 25 sekunder foran #4 Peter Halvorsen på tredjepladsen. #20 Lars Vendelbo fører klasse D, på den samlede fjerdeplads og er i gang med at indhente #4 Halvorsen. På omgang 53 er Vendelbo helt oppe i bagen på BMW'en og omgangen efter er han forbi.
#4 Peter Halvorsen fortsætter med at tabe tid og placeringer frem til holdets andet stop på omgang 61. På dette tidspunkt er det lykkedes #28 Bruno Rasmussen og #2 Martin Pedersen at komme forbi, da Halvorsen kører i pit efter knap 1 time og 19 minutter. Årsagen til tabet findes i en flækket udstødning. Stoppet varer næsten dobbelt så lang tid som minimum og Jens Winther må genoptage løbet fra 17. pladsen, 9 omgange efter den førende #3 Casper Elgaard.
#3 John Nielsen kører i pit efter sit dobbelt-stint, på omgang 62, med en fire omganges føring over #20 Lars Vendelbo. Kørerskiftet til Casper Elgaard bringer føringen ned på 50 sekunder.
På tredjepladsen sker der ting. #28 Bruno Rasmussen bliver indhentet af Statoil-tvillingerne. #2 Martin Pedersen er tættest på, men #1 Ronnie Bremer kører hurtigst af de tre. Begge Peugeoter kommer forbi, men kører i pit kort efter.
#2 skifter til Jesper Sylvest på omgang 67, mens Jan Magnussen vender tilbage i #1 på omgang 73. Her, omkring 1 time 40 minutter-mærket fører er Peugeoterne adskilt af knapt et halvt minut - og #41 Per Poulsen, der er tilbage i Renault Meganen. #1 Jan Magnussen kommer hurtigt forbi og sammen med #2 Jesper Sylvest begynder jagten på #20 Lars Vendelbo på andenpladsen. Alle tre biler er Peugeot 307, den forreste i Gruppe N-trim, mens forfølgerne kører i DTC-biler. #20 har et stop mod #1 og #2, der har tre tidligere stop.
Afgørelsen kommer da #20 kører i pit på omgang 79. Stoppet koster samtidig føringen i klasse D til #41 Per Poulsen, der nu fører med 17 sekunder. Det er dog ikke gjort med det. Fire omgange senere er #20 tilbage i pitten for at eksekvere endnu én af de obligatoriske seks stop.
Ved to-timermærket mangler den førende #3 på banen. Casper Elgaard er steget ud ved pitstoppet for at gøre plads til HKH Prins Joachim. Holdets føring er stadig 2 omgange foran #2 Jesper Sylvest og #1 Jan Magnussen. Afstanden mellem Peugeoterne er nede på 12 sekunder, mens #41 Per Poulsen er fire omgange fra den generelle føring, men er tilsvarende fire omgange foran næste deltager i klasse D, #31 Kurt Bonnerup/Dan Birkelev, der samlet er otter. Dette hold har imidlertid fået tildelt et ekstra stop, da deres andet stop var under seks minutter. #20 Lars Vendelbo og #10 Allan Bjerregaard/Michael Skipper/Jens Kristoffersen er treer og firer, nier og tier generelt, da anden time udløber.
På trods af udstødningsproblemer er #4 Jens Winther oppe på femtepladsen 3 omgange efter #41. #28 er foran #4, indtil bilejer Allan Jørgensen kører i pit til holdets tredje stop ved 2-timermærket. Allerede ved forrige stop er der tegn på motorproblemer for Lotus-holdet. Da bilen satte i gang, var det i en sky af vanddamp.
Takket være to perfekt timede pitstop, er #26 Henrik Olesen/Per Uhrenfeldt/Thomas Jensen på ottendepladsen.
Løbets hurtigste omgang køres af nykåret Socko Super Cup-mester #11 Michael Outzen, Ferrari 348 GT, i denne time. Fra omgangstider omkring 1:08-09 sænker han gradvis tiderne til normen er 1:05-06. På omgang 80 sætter han så tiden 1:04,976 - et halvt sekund hurtigere end #1 Jan Magnussen kører! Det er et spørgsmål om ikke Outzens indsats i dette ene løb, har gjort mere reklame for ham en en hel sæson i Super Cuppen. Desværre har dette hold også indkasseret et ekstra stop, men her ved slutningen af 2 timer er den øjeblikkelige placering tolvtepladsen, 10 omgange efter.
Resultatet efter 2 timer
|
pos. | # | kørerhold | kl. | vogn | omg. | tid |
|
1. | 3 | John Nielsen/HKH Prins Joakim/Casper Elgaard | C | BMW 320 | 94 | 1:56:48.723 |
2. | 2 | Jens Møller/Martin Pedersen/Jesper Sylvest | C | Peugeot 307 | 92 | 2:00:36.044 |
3. | 1 | Jan Magnussen/Jens Edman/Ronnie Bremer | C | Peugeot 307 | 92 | 2:00:48.740 |
|
4. | 41 | Per Poulsen/Peter Rasmussen | D | Renault Megane | 90 | 2:00:10.133 |
5. | 4 | Peter Halvorsen/Jens Winther | C | BMW 320 | 87 | 2:00:45.997 |
6. | 28 | Jan Kalmar/Allan Jørgensen/Bruno Rasmussen | C | Lotus Sport 2,0 | 86 | 1:59:47.464 |
|
7. | 26 | Henrik Olesen/Per Uhrenfeldt/(Jimmy Juelshøj)/Thomas Jensen | C | Austin Mini Cooper | 86 | 2:00:17.262 |
8. | 31 | Kurt Bonnerup/Dan Birkelev | D | Citroën Saxo VTS | 86 | 2:00:32.482 |
9. | 20 | David Falch/Klaus Verner/Lars Vendelbo | D | Peugeot 307 | 86 | 2:00:50.047 |
|
10. | 10 | Allan Bjerregård/Michael Skipper/Jens Kristoffersen | D | Ford Puma | 85 | 2:00:29.429 |
11. | 36 | Flemming Schantz/Jesper Carlsen | D | Peugeot 206 GTI | 85 | 2:00:30.021 |
12. | 11 | Peter Andersen/Michael Outzen | C | Ferrari 348 GT | 84 | 1:59:01.635 |
|
13. | 27 | Eddi Andersen/Karsten Jerichau/Peter Dann Jørgensen | D | Peugeot 307 | 84 | 1:59:23.638 |
14. | 25 | Marco Schumann/Brian Mikkelsen/Klaus Ellmies | D | Citroën Saxo VTS | 84 | 2:00:31.419 |
15. | 42 | Morten R.Jensen/Erik Christensen/Kent Bo Steffensen | D | Renault Megane | 84 | 2:00:32.144 |
|
16. | 22 | Tom Rørvig Jensen/Anders Mortensen/Poul Erik Jensen | D | VW Golf 16 V | 82 | 2:00:10.802 |
17. | 15 | Søren B.Mortensen/Henning Andersen/Jørgen Vendelbo | D | Peugeot 206 | 82 | 2:00:21.742 |
18. | 16 | Thomas Jensen/Peter Dyrelund | C | Honda Civic | 81 | 1:59:57.142 |
|
19. | 19 | Erik Byrgesen/Martin Skovgaard/Lars Skovgaard | D | Opel Astra 2.0 | 80 | 2:00:56.285 |
20. | 89 | Peter Clausen/Hans Elnegaard/Steffen Larsen | C | Peugeot 106 GTI | 79 | 1:59:25.159 |
21. | 47 | Ejnar Rosenhøj/Kenneth Peters | D | Toyota Corolla GTI | 78 | 2:00:13.202 |
|
22. | 88 | Steen Sander Madsen/Michael Klessner | C | Ford Sierra XR4i | 77 | 2:00:36.516 |
23. | 18 | Hans Hartmann Petersen/Ronnie Andersen/Kenneth Persson | D | Citroën Saxo | 77 | 2:00:47.188 |
24. | 51 | Henrik Thomsen/Michael Petersen | D | Peugeot 106 | 76 | 1:58:37.838 |
|
25. | 76 | Niels Davidsen/Anders L. Larsen/Ivan Saaby Hansen | C | Honda Civic | 75 | 1:55:39.019 |
26. | 60 | Morten Steen Heide/Lars Aachmann/Kim Jensen | D | Mazda MX-3 | 73 | 1:56:09.924 |
27. | 46 | Svend Erik Iversen/Kent Iversen/Jørgen Olsen | D | Peugeot 206 | 59 | 2:00:06.771 |
|
28. | 21 | Jørgen Weinreich/Bjarne Kragelund | C | Nissan Primera | 55 | 1:14:10.611 |
29. | 23 | Werner Wounlund/Dennis Wounlund | D | Citroën Saxo VTS | 51 | 1:55:44.467 |
30. | 87 | Jens Enemark/John Hansen/Henrik Jansen | C | BMW M3 | 45 | 0:58:49.160 |
|
31. | 5 | Tom Pedersen/Robert Schlünssen | C | BMW 320 | 36 | 0:47:08.744 |
32. | 129 | Andreas Kjærgaard/Jan Heiselberg/Herluf Jensen | D | Citroën Saxo VTS | 21 | 0:27:51.527 |
33. | 14 | Jens Hansen/Niels Carl Nielsen | C | BMW 325i | 18 | 0:21:26.561 |
|
34. | 45 | Jakob Borum/Ole Luton | C | Honda Civic VTI | 10 | 0:11:59.162 |
|
#3 har været mådeholdende med pitstoppene de første 2 timer og opbygget en føring på 5 omgange før Casper Elgaard kører i pit kort før 2-timemærket. Peugeot Statoil-holdene har allerede afholdt 3 af 6 stop. Prins Joachim venter på sin tur i #3 - kommer han ud på førstepladsen? Opløbet er tæt!
Jesper O. Hansen Læs mere om: 05/10/03 - Padborg Park - 4-timer |