Det er klart at Ferrari Teamet ankommer til Europas Grand Prix på Nürburgring, med selvtilliden i orden, efter deres fantastiske resultat på Imola, hvor de langt om længe fik den første plads de har søgt efter i lang tid. Men er krisen i Maranello over endnu? Der ligger stadigvæk mange spørgsmål, som afventer svar og det er mere eller mindre åbenlyst at svarene på disse spørgsmål ikke ligger lige om hjørnet. Vil dette påvirke teamets resultater resten af sæsonen. Ferrari vandt på Imola, ja men det var på en bane som passede specielt vel til Bridgestone dækkene og så må vi ikke glemme, at hele banen rundt, stod den italienske Tifosi, hvilket uden tvivl har haft en indflydelse på hele teamets indsats. Klarer Ferrari sig lige så godt på Nürburgring som på Imola? (Foto: Ferrari)
Ferrari kæmper i øjeblikket stadigvæk, med deres "Vingesag" som nu ser ud til at have taget en yderligere tilspidsning, da Honda Teamet nu har placeret en "Uofficiel" klage over Ferraris vinge hos FIA. Hvilket har fået Ross Brawn fra Ferrari til at fare i flint, da han siger at de kan bare komme an, da hans biler er 100 % lovlige ifølge reglementet. Så har teamet stadigvæk pressen på nakken, med hensyn til Schumachers fremtid i teamet, og hans eventuelle afløser, (hvem, hvis og hvornår) man har helt sikkert nok at se til i Maranello. Teamet har gennem den sidste uge testet hårdt, flere gange, i et forsøg på at videreudvikle bilen, tilsyneladende med stor succes, men vil det være nok? For Alonso og co. har helt sikkert ikke givet op på grund af Imola. Men hvis Ferrari holder stilen som de tilsyneladende har fundet, så kan vi absolut forvente at se en rød bil i første række, når starten til søndagens løb går og hvis det går ekstra godt, så står der også en Ferrari kører på skamlen, søndag eftermiddag. K.D.
Læs mere om: 07/05/06 - Nürburgring - Formel 1 - FIA F1 |