Formel 1   07/06/06

Englands GP - Toyota preview
Toyota har visse forhåbninger med den nye "B" version om end at det ikke er den endegyldige løsning. Hvordan klarer den sig på Silverstone i forhold til Monacos gader?

I sidste uge testede Toyota på Circuit de Catalunya. Det var både med den gamle model men især også med den nye. Og det lykkedes da også den ene af dagene at få hentet en af de hurtigste tider. Udviklingsarbejdet er ikke gået i stå fordi man har fået en ny bil. Den nye model klarede sig vel hæderligt i Monaco, men en ting er en gadebane, noget ganske andet en ordinær bane som Silverstone, hvor gennemsnitshastigheden tillige er temmelig høj. Hvordan vil den nye model begå sig her?


Toyota skal snart vise noget - kommer det på Silverstone?
(Foto: Toyota F1)

Efter testen i Spanien at dømme, så er Toyota på vej i den rigtige retning. Men det skal også snart være hvis de skal nå noget i denne sæson. Der er slet ikke de forventede points på tavlen i den samlede stilling. Det skal der arbejdes med. På Silverstone som har en vis lighed med Circuit de Catalunya, vil man hos Toyota især være opmærksom på flere af svingkombinationerne. Pascal Vasselon, den nye chef i teamet, påpeger at man sandsynligvis vil køre med en vis understyring for at imødegå flere af svingkombinationerne på Silverstone f. eks. Becketts. Man er også opmærksom på at der sædvanligvis er en del blæst i området - og læ er der ingenting af på Silverstone. Endelig er der vejret, som kan være både det ene og det andet. Sandsynligheden for regn er absolut til stede, og det tager man med i beregningerne af bilernes setup.

Begge kørere er for så vidt begejstrede for Silverstone. Dog er det sådan at en af de største vanskeligheder på netop Silverstone er, at finde det rigtige setup. Forskellighederne der er indbygget i banens karakteristik, gør at man skal gå på kompromis med setuppet, og derfor er det yderst vigtigt at have en bil der er i balance på alle områder, og på alle steder på banen. Lidt af en opgave for ingeniører, teknikere og kørere. Konklusionen i teamet er en forsigtig optimisme.

Dons


Læs mere om:
  • 11/06/06 - Silverstone - Formel 1 - FIA F1

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport