Selv om at ingen af BMW Sauber bilerne kom i mål i USA, så har bilerne fået mere og mere fart efterhånden som sæsonen er skredet frem. BMW Sauber havde en blandet succes i det nordamerikanske. Kun Heidfeld præsterede at komme i mål én gang med bilen. Ellers er der dømt udgået. Men et af delmålene nåede man i det nordamerikanske, nemlig at få begge biler i top 10 i kvalifikationen og dermed sikre sig en fornuftig startplacering. Selvom det var et mål man nåede, så er det forsat en opgave man vil søge at løse. Bilerne kan jo godt. For at forbedre bilernes præstationer yderligere har teamet i lighed med de fleste andre teams testet på Jerez i den forgangne uge – og det med gode resultater. Heidfeld var dog ikke med ved testen, idet man har fundet bedst at skåne hans hals og nakkemuskler som fik et ordentligt riv i den kombinerede flyve- og rulletur han blev sendt ud på, på Indianapolis. I stedet var det udover Villeneuve, også den faste testkører R. Kubica og et nyt talent, Sebastian Vettel der tog sig af testforløbet. Heidfeld får ny bil - og begge biler vinger der ikke flekser (Foto: Motorsporten.dk)
Når BMW Sauber tager til Magny-Cours så er det med 2 nye motorer og 1 ny bil. Man har vurderet at Heidfelds bil var for skadet, og han får derfor en ny. Og da Villeneuve samtidigt fik ødelagt hans motor, så er det næsten nyt over hele linien. Man kan nu igen lade bilerne køre i samme cyklus på motorsiden. Teamet har testet en ny aerodynamisk pakke, og så har man nødtvunget været nødt til at ændre på vingerne. FIA har givet teamet en advarsel om at vingerne stadig flekser for meget, og man har derfor endnu en gang måtte ændre afstivningen. Dr. Mario Theissen virker som om at man er lidt usikker på setuppet. Meget afhænger af vejret. Normalt vejr, ja så er det til at have med at gøre, men bliver det meget varmt, som man ofte har set, ja så er det nødvendigt med et andet og forbedret mekanisk greb. Banen kan blive noget glattere i og med at varmen får asfalten til at svede.. Kørerne er begge ret glade for banen, og begge synes at det er synd og skam at banen er placeret ”in the middle of nowhere”. For begges vedkommende kan de godt li’ forløbet på banen, og der har også i de seneste år været kørt noget godt race på banen. Teamet som sådan er dog en hel del optimistiske. Nu er man tilbage i Europa og i gang med mere vante arbejdsopgaver. Udfordringen er dog stadig den samme. Begge biler i top 10 i kvalifikationen, og så mange points som muligt når det ternede flag bliver vinket. Dons
Læs mere om: 16/07/06 - Magny-Cours - Formel 1 - FIA F1 |