BMW Sauber hænger stadig på om end at det kneb lidt i det franske GP. Man har oven i købet fået en stærk konkurrent i Toyota. BMW Sauber har ikke haft det helt så let i de seneste Grand Prixer. 3 points er det blevet til i de seneste 3 Grand Prixer. Og når så Toyota tilsyneladende har fået deres pakke til at fungere, så er der i øjeblikket tæt kamp mellem de 2 teams. Forhåbningerne er dog til at få øje på i teamet. Man rider trods alt på en form for succesbølge. Teamet har stadig klaret sig bedre end forventet. Den succes håber man på at kunne tage med til Hockenheim. I den seneste uges tid har man testet på Jerez, hvor blandt den aerodynamiske pakke igen er blevet ændret. Man bibeholder dog grundformen i den nye snude som bilerne fik i det franske Grand Prix. JV er ikke så begejstret for banen, men håber på points alligevel (Foto: BMW Sauber)
Motorerne bliver ikke skiftet denne gang, man vil i høj grad fokusere på køling, idet der traditionelt køres på en temmelig varm Hockenheim bane. Aerodynamisk bliver det med en ny pakke – igen – og pakken er i medium til high downforce. Tidligere blev der kørt med low downforce på banen, men det var inden ombygningen. Kørerne er for så vidt ikke særligt begejstrede for banen. Heidfeld og Villeneuve kunne bedre li’ denne gamle bane. Kubica kender banen særdeles godt fra sin tid i Formel 3. Hans kendskab til banen gør det nemmere for hele teamet. Dog foretrækker han at det ikke bliver for varmt. Det vil gøre livet noget nemmere i forhold til setup og dækvalg. Generelt er der dog en forholdsvis optimistisk holdning i teamet. Som vanligt er målsætningen at slutte i top 10 i kvalifikationen og så tage det derfra. Dons
Læs mere om: 30/07/06 - Hockenheim - Formel 1 - FIA F1 |