Som bekendt trak Klostermann-Racing sig fra årets DTC-løb efter Grand Prix Danmark for at koncentrere sig om forberedelserne til næste sæson. Det betød dog ikke, at udviklingsarbejdet på BMW’en blev stoppet, og onsdag i sidste uge blev de nyeste dele således monteret. Det var derfor en helt opdateret model E46, som Jens Reno Møller trænede i om torsdagen på Jyllands-Ringen, da han forberedte sin entre for JM Racing.
(Foto: Jan Gripping)
”Det er slet ikke den bil, jeg steg ud af for et år siden. Det er en meget potent racerbil, som kører rigtig godt. Mihael og jeg lå og kørte gode tider, som kun var nogle få tiendedele fra hinanden, og vi var helt enige om bilens opførsel. Jeg kunne godt have undt Klostermann-teamet, at man havde været helt oppe på det niveau fra årets begyndelse”, siger Jens Møller.
Noget utilsigtet fik Michael Outzen også chancen for at teste bilen, da baghjulsophænget på hans egen bil brød sammen under træningen. ”Det var en fantastisk følelse at komme fra min egen bil og så over i en bil, der var mere bid i. Den styrer helt fantastisk. Jeg kunne bare køre fuld fart fra første meter og den kører under ingen omstændigheder ringere end min BMW.” Efter en lille pause kommer det eftertænksomt – ”Gad vide om Jens vil bytte bil til finaleløbet?”
Da Michael Klostermann besluttede at trække bilen ud af DTC, var man langt fremme i udviklingsarbejdet, og det skulle ikke stoppes. ”Vi har været ramt af nogle forsinkelser i årets løb, og det er da ærgerligt, men bilen skal selvfølgelig hele tiden være opdateret. Vi vil gerne sælge eller udleje bilen, og det kan man ikke gøre, hvis den ikke er helt på toppen. Jeg er meget glad for de udmeldinger, som Jens og Michael kommer med, for det er nok de mest kompetente referencer, som kan vurdere bilens potentiale”, slutter Michael Klostermann.
Klostermann-Racing Jan Gripping Læs mere om: Jens Reno MøllerJM RacingKlosterman RacingJyllandsringen15/10/06 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge - DM |