- i en helt ny bil Dennis Barth fik ikke meget ud af 2006 sæsonen. Først lovning på en bil, så kom der forsinkelser. Dernæst misforståelser af forskellig grad. Nej, det var en sæson der skulle smides væk. Dennis Barth var i starten af sæsonen 2006 på jagt efter en ny bil. En bil der ikke har været på de danske baner før. Takket være stor opbakning fra sponsorerne, lykkedes det at få en aftale i stand om levering af én BMW 120. Men det skulle vise sig at det ikke blev nogen nem opgave. Efterspørgsel, leveringsproblemer, svigtende aftaler og misforståelser ødelagde faktisk sæsonen for Dennis Barth som dog kom ud at køre i en Peugeot 206, men det var ikke det han håbede på og regnede med. En ny bil på de danske baner - Barths BMW 120 - her dog i 130 konfiguration (Foto: Motorsporten.dk)
Efter sommeren kom BMW’en endelig, men så var det i en anden konfiguration, som ikke kunne bruges i Advan Cuppen, så i stedet blev det til deltagelse i en enkelt af DEC afdelingerne. Men så døde samarbejdet med den tyske leverandør. Men nu er det sådan at Dennis Barth ikke giver op. Kontakten blev genskabt og en ny aftale er indgået. I den seneste tid har Dennis Barth og et par andre fra teamet, flere gange været i Tyskland for at følge det nye forløb. Hvor det i første omgang var én 130 model som skulle ændres til én 120’er, så er det nu én 120’er som bliver bygget op fra bunden, så den svarer til det danske reglement. Den nye bil bliver gennemgået ved de mange besøg hos leverandøren (Foto: Tommy Nielsen)
Teamet har været hos leverandøren for at følge med i opbygningen. Bl.a. er det vigtigt at alt er lige, således at sikkerhedsburet passer perfekt. Alle detaljer bliver fulgt i største mulige omfang. Samtidigt er der indgået en aftale om at Team Barth skal supporteres vedr. opsætning, undervogn og bremser. Dennis Barth fortæller at det store puslespil i projektet med den nye bil efterhånden er ved at gå op. Men der mangler stadig en del detaljer. Økonomien er en af de vigtigste brikker i puslespillet, og her arbejdes der stadig. Ligeledes er BMW som bekendt en baghjulstrukket bil. Det betyder at kørestilen skal ændres. Dennis Barth har hidtil kørt i forhjulstrukne biler. Foråret byder derfor på ekstra meget arbejde med at få testet bilen, og i det hele taget for hele teamet at gøre sig kendt med bilen. Dennis Barth siger dog at det i øjeblikket ser ud til at det hele kommer til at hænge sammen, men lidt ekstra hjælp selvfølgelig altid er velkommen. Dons
Læs mere om: Dennis Barth |