Gjønge Rally 2006 blev lige nøjagtigt så vanskelig som forventet Vejret viste sig fra sin værste side i weekenden, fra start lørdag morgen til slut om aftnen regnede det, hvilket gjorde vores sidste rally til meget svær opgave.
I og med at jeg havde taget beslutningen om at stoppe i rallysporten så ville jeg selvfølgelig gerne slutte i god stil.
Regnvejr i en optimal rallybil er en meget krævende opgave, men vi havde forberedt os godt til arrangementet, servicevognen var lavet klar med de blødeste Yokohama regnvejrsdæk og undervognen havde mekanikerne indstillet efter vores bedste evner.
Allerede fra prøve 1 kunne vi mærke at vores setup var god, vi kvitterede med at kører 8. hurtigste tid på prøve 1, trods to overhalinger på de smalle og regnvåde veje.
Hele dagen igennem avancerede vi op igennem feltet stødt og roligt, målet var at slutte i
top 5.
Inden starten på prøve 12 lå vi på en sikker 6. plads generelt hvilket vi var rimeligt godt tilfredse med, nu manglede vi blot at avancer én plads yderligere så var målet nået.
Den gik desværre ikke
Prøve 13, vi kører med topfart, ca. 190 km/t på den sidste 3. del af prøven, hen mod en chikane, jeg var nok lige modig nok og bremsede et par meter for sent, vi akvaplanede og det var umuligt at undgå at ramme chikanen, chikanen var lavet af 200 liters tromler, vel at mærke fyldt med vand (tak til Tom Larsen J) vi rammer chikanen med ret stor fart og bliver sendt direkte ind i en hæk, efter lige at have sundet sig lidt, får vi startet bilen igen og vi fortsætter mod mål, uheldet koster ca. 30-35 sekunder, stemningen i bilen var noget trygget, men vi kunne trods alt fortsætte.
Én prøve tilbage og muligheden for en topplacering var stadig mulig, på vej ud til sidste prøve syntes jeg ikke bilen kører som den skal, vi beslutter at starte på prøven men det viser sig med det samme at der er noget helt galt når vi kommer op i topfart, bilen er helt umulig at holde roligt på vejen, i stedet for at risikere noget, vælger vi at køre mod mål 3 omgange før slutningen på prøven og får derfor en ”makstid” hvilket i dette tilfælde betyder et tidstillæg på lidt over 3 minutter.
Vi slutter på en 14 plads generelt, utroligt skuffende efter en ellers rigtig god dag hvor vi viste ”Peugeot flaget” hele dagen, men heldet slap desværre op to prøver før mål.
Efter mange år i rallysporten vælger jeg nu at ”konvertere” til banesporten, nærmere bestemt til Advan Cup.
Jeg starter op i en Peugeot 206 GTI, derefter må vi se om mulighederne til et nyt og spændende projekt byder sig.
Jeg vil godt benytte lejligheden til at takke alle dem der har hjulpet og støtte mig og teamet igennem de mange år, jeg ønsker rallysporten held og lykke fremover.
Kjeld Seidler Læs mere om: Kjeld Seidler |