I det australske Grand Prix 2006 var det hurtigt exit for M. Schumacher og J. P. Montoya efter problemer i det sidste sving. Svinget er nu blevet ændret. Efter anmodning fra Charlie Whiting, FIA, har arrangørerne af det australske Formel 1 Grand Prix ændret en smule på det sidste sving på banen i Albert Park. I Grand Prixet i 2006 kørte både M. Schumacher og J. P. Montoya for langt ud over kerbkanten. Resultatet var at M. Schumacher endte i betonmuren, mens J. P. Montoyas bil simpelthen satte ud og døde. Det har fået Charlie Whiting til at reagere, og han har derfor bedt arrangørerne om at ændre svinget. Det er dog ikke de store ændringer man har foretaget. En strækning der er 20 m lang er blevet ændret. Bag selve kerbkanten er der lagt et område med kunstigt græs mens resten af området har fået lagt et lag cement. Arrangørerne har dog ikke været udtalt begejstret for at skulle lave ændringen. Man mener ikke at det er banens skyld. Tim Bamford, Chief Executive: ”Den væsentlige årsag til uheldene var at bilerne kørte af banen. Hensigten med kerbs er at de skal være ujævne og det er ikke meningen at man skal køre på dem.” Dermed udtrykker Tim Bamford at, det må være kørernes egne dispositioner der er årsag til at det er gået galt. Charlie Whiting har dog sikkert set på problemet udfra et sikkerhedsmæssigt synspunkt. Men nu er ændringerne foretaget, og alt skulle dermed være fryd og gammen. Dons
Læs mere om: Albert Park18/03/07 - Albert Park - Formel 1 - FIA F1 |