Kortvarrigt inden i den 5. Time var der igen andledning til lettere panik i Audi lejren. Audi nummer 1 kom i pit til et planlagt pitstop hvor der skulle tankes, men da McNish skulle starte R10 TDI’en skete der absolut ingenting. Situationen blev dog hurtigt løst og Skotten kunne rulle ud til hans andet stint. Det betød så at Marco Werner oertog førringen kortvarrigt inden han selv skulle pitte med Audi nummer 2.
Mens begge Audi'er som har været i pit, var det overraskende Andretti Green Racing der førte løbet med deres helt nye Acura ARX-01A. Glæden varede dog kun to omgange, så havde vi igen Audi 1 – 2.
GT1 klassen er også på vej ind i en fase, hvor der igen skal kæmpes hårdt for de to fabriks C6.R ligger næsten dør om dør. Det er kun 2 og et halvt sekund der skiller dem her 4 og en halv time inde i løbet, til gengæld ser det ud til at Aston martin blot har valgt at forsøge på at hænge på. De har tabt endnu en omgang, og er dermed 3 omgange efter Corvette duoen.
I LMP1 klassen har vi stadig Intersport Racing med deres Creation CA06/H001 Judd og Autocon Motorsports med deres Lola EX257 AER med i løbet, men de er begge to håbløst bagud i forhold til Audi. For at illustrere hvor håbløs Creation bilen er lige kan jeg fortælle at deres bedste race lap indtil videre er 1:53.087, til sammenligning har Andretti Green Racing kørt 1:49.581 med deres Acura ARX-01A LMP2
I GT1 er Jan Magnussen kommet tilbage i Corvette nummer 3 klokken 19:45 dansk tid, altså knapt 5 timer inde i løbet. Bilen er stadig nummer to i klassen, men lad os nu se om Jan både kan og må gøre noget ved det.
Meget tyder på at vi har måtte tage afsked med BK Motorsports og deres interessante Lola B07/40 Mazda LMP2 racer. Bilen har holdt stille meget længen, men er endnu ikke noteret som endelig udgået af løbet.
Hertil vil jeg notere at jeg er forbavset over hvor skrøbelig 2007 udgaven af Porsche Spyder LMP2 er.
En opsummering på stillingen fortæller at det fortsat er Risi Competizione der førre GT2 klassen med deres Ferrari F430 GT, 32 sekunder foran Flying Lizard Motorsports.
Lars Erik Nielsen er fortsat på 7. pladsen i Farnbacher Loles Motorsports Porschen-
GT1 klassen føres af Corvette nummer 2, dog kun 2 sekunder foran Jan Magnussen i Corvette nummer 3.
LMP2 klassen domineres overraskende af Acura motore, med Andretti Green Racing som den førrende bil, med en omgang ned til Highcroft Racing. Bedste Porsche RS Spyder ligger på 3. pladsen og er indsat af Dyson Racing Team.
LMP1 er total Audi dominans fuldstændig som forventet med Audi nummer 1 godt 24 sekunder foran søsterbilen. Vejgaard
Læs mere om: Jan MagnussenTom KristensenSebring17/03/07 - Sebring - ALMS |