Audi alene i front! Corvette fortsætter med at dominere i GT1 med Jan Magnussen stadig på andenpladsen. Lige over kl. 1 dansk tid overtager Dirk Werner i Lars Erik Nielsens Farnbacher Loles Motorsport Porsche fjerdepladsen i GT2 klassen efter Spyker C8 Spyderens problemer.
Der er desværre 6 omgange op til nr. 3 i klassen - Robin Liddell i Tafel Racing Porsche - så en podieplads
er stadig langt væk, men hvis der opstår problemer for folkene foran kan det hurtigt ændre sig.
Resten af feltet fortsætter stort set som i sidste time, afstanden er langsomt blevet øget imellem Jaime Melo og Jorg Bergmeister til
knap 3 sekunder, så der er ikke rigtigt nogen direkte nærkamp igang nogensteder i feltet.
Forrest har Marco Werner trukket godt 40 sekunder ud på Tony Kanaan i AGR Acura, med 7 omgange ned til Luis Diaz i Lola-Acura.
Efter 5 minutter kommer Audi nr 2 i pit. Marco Werner bliver i bilen, og der skiftes dæk til en blødere blanding.
Det er nu blevet helt mørkt på Sebring, hvilket klart spiller en rolle i løbet, og det er nu de dumme fejl plejer at ske, så intet er afgjort endnu.
Audi nr. 1 kommer i pit - Allan McNish bliver i bilen, og modsat ved Audi nr. 2 skiftes der ikke dæk.
Langsomt henter Peter Kox i Spyker C8 lidt tid på Dirk Werner i Farnbacher Loles Porsche - denne kamp er bestemt ikke afgjort endnu da afstanden nu er nede på 9 sekunder.
Tony Kanaan pitter og idømmes en 10 sekunders straf hvilket betyder at da Bryan Herta kommer ud er han over et minut efter den førende Audi hvilket kan vise sig at være for meget i sidste ende. Bryan Herta presser bilen helt til grænsen på sin ud-lap i et forsøg på at hente mest mulig tid.
Highcroft pitter efter 20 minutter, og løber ind i elektroniske problemer med at starte bilen igen - det var samme problem der kostede dem så meget tid tidligere i løbet.
Samtidig pitter Luis Diaz i Lola-Acura fra tredjepladsen. De har 4 omgange ned til Allan McNish, med en time og 45 minutter tilbage. Bilen idømmes en straf på vej ud af pit hvilket koster yderligere 10 sekunder. En straf de fik for at rense sidespejlene imens der blev hældt benzin på under det forrige pitstop - og det må man ikke.
Peter Kox henter mere og mere tid på Dirk Werner - efter knap en halv time er afstanden blevet halveret til 4.5 sekunder. Kan Dirk holde Spykeren bag sig?
Intersport har nu overhalet Autocon for 3 pladsen i LMP1 - men de er 35 omgange efter den førende Audi og deres hurtigste omgang i løbet er hele 8 sekunder langsommere end Audis.
Efter en halv time sker det så - Marco Werner i den førende Audi sætter Bryan Herta i AGR Acura tilbage med en omgang, og for
første gang er Audi nu alene i front. Medmindre Audi løber ind i yderligere tekniske problemer, er dette løb afgjort hvad angår podiepladserne.
Selv i GT2 er kampen døet ud - der er nu 13 sekunder imellem Jaime Melo i Risi Ferrarien og Jorg Bergmeister i Flying Lizard Porschen.
Peter Kox kan ikke rigtigt hente mere tid ind på Dirk Werner. Afstanden ligger rimeligt konstant omkring 5 sekunder, lad os håbe det fortsætter sådan.
Med en time og 20 minutter tilbage nærmer vi os de sidste pitstops - Audi skal have to - måske tre - yderlige stop, men kan Acura nøjes med kun to yderligere og dermed et mindre end Audi? De kan dog ikke hente tid nok ved at spare et stop - AGR Acura er mere end 2 minutter bagefter Audi, og så længe varer et pitstop ikke på Sebring.
Efter 50 minutter pitter Bryan Herta med AGR Acura og bliver i bilen. Han har kørt så længe i bilen at han ikke kan blive i bilen til slut, hvilket betyder at AGR Acura skal have et stop mere. Der er også rapporter om at AGR Acuraen er ret varm - så varm at de blæser trykluft på kølerne under stoppet. Kan den holde den sidste time og en sjat?
Peter Kox har taget 4 pladsen i GT2 klassen tilbage efter pitstop til Dirk Werner, men Pierre Ehret tager pladsen tilbage igen da Spykeren tager sit pitstop. Der er nu næsten halvandet minut imellem de to så medmindre noget går helt galt for Pierre Ehret, er en fjerdeplads hjemme.
Med 5 minutter tilbage af 11 time, kommer Bryan Herta i pit igen og denne gang ryger motorhjelmen af - så var det altså ikke helt uden grund de brugte trykluft ved pitstoppet tidligere!
De hælder noget yderligere gearolie på bilen og forsøger at få den hjem - de har endnu 3 omgange til Fernandez Racing på 3 pladsen. Jesper Thomsen
Læs mere om: Jan MagnussenTom KristensenAudi Sport North AmericaCorvette RacingSebring17/03/07 - Sebring - ALMS |