Der kan vel ikke herske megen tvivl om at Renault hænger lidt efter at F. Alonso har forladt teamet. G. Fisichella og debutanten H. Kovalainen har ikke helt samme kapacitet som spanieren. Desuden er der vel andre problemer også for Renault. Renault har ikke fået den start på sæsonen man ønskede. Man har ikke formået at være den trussel for konkurrenterne som man har været i de foregående sæsoner. Men det håber man selvfølgelig på sker inden længe. Et af problemerne har været at man endnu ikke helt har vænnet sig til at køre på Bridgestone dæk. Dog nærmer man sig noget, idet man under testen i sidste uge fandt ud af at man faktisk har nogle gode omgangstider på brugte dæk. Så man vil angiveligt se Renault køre nye dæk til i løbet af fredagen og lørdagen. Giancarlo Fisichella (Foto: Renault)
Bob Bell pointerer også at man kommer med en så godt som ny frontvinge til bilerne. Frontvingen er ændret så meget at der faktisk godt kan være tale om en helt ny. Et andet problem for Renault i det første Grand Prix i år var at man i det hele taget manglede grip på bilerne. Det er der arbejdet meget med siden og her håber Bob Bell også på en kraftig forbedring. Man har dog kunnet registrere en stor fremgang i løbet af testdagene i sidste uge. Også selv om at tiderne svingede meget. Kovalainen kørte dirt-track i Australien (Foto: Renault)
G. Fisichella er forsigtig optimist forud for det malaysiske Grand Prix. Han støtter sig meget til de forbedringer man har fundet på bilen siden det australske Grand Prix. Samtidigt tror han også at nu begynder tingene at gå i den rigtige retning. Præstationerne i sæsonens første Grand Prix er ikke nødvendigvis retningsgivende for resten af sæsonen. H. Kovalainen havde sit hyr med bilen i Australien. Men mange testkilometer efter, så er han på rette spor igen. Han har glemt hvordan det gik i sæsonens første løb, og arbejder nu videre fremad. Her bliver han støttet af Bob Bell der har set hvordan H. Kovalainen har udviklet sig sammen med bilen under den seneste test. For Renault gælder det om at hænge på toppen af feltet, ellers bliver teamet kørt bagud i pointene. Dons
Læs mere om: Giancarlo FisichellaHeikki KovalainenRenault F1Sepang08/04/07 - Sepang - Formel 1 - FIA F1 |