Godt nok vandt Ferrari årets første Grand Prix, men det er ikke lige så sikkert at man vinder nr. 2 på søndag. Blandt andet er der en vis bekymring for Raikkonens motor. Ferrari levede op til forudsigelserne og vandt årets første Grand Prix, men det har kostet. Raikkonens motor tabte vand og begyndte at blive for varm. Man har siden kontrolleret motoren og lavet forskellige simulationstests. En ting er i hvert fald sikkert – den samme motor skal køre det malaysiske Grand Prix også. Foreløbigt er der intet der tyder på at man vil skifte motoren og sende Raikkonen 10 placeringer bagud. Og så sparer man ydermere denne motor i fredagens testkørsler. Kimi Raikkonen (Foto: Bridgestone)
Man skal også se på Massas bil. Til trods for en god opkørsel fra bagerste række i det australske Grand Prix, nåede han måske ikke så langt frem som ønsket, og i hvert fald ikke i det tempo mange havde forventet. Det kneb af flere omgange med at komme forbi bilerne i midterfeltet. Ferrari har måttet omlægge deres testprogram. I de seneste år har de testet som det har passet dem, men til i år har man underskrevet den nye testaftale hvor der er et maksimalt antal testkilometer indføjet i aftalen. Det betyder at Ferrari – og alle andre – skal være mere effektive når der testes. Tidligere kørte man x antal omgange på egen testbane når det var nødvendigt, men den går ikke mere. Derfor bliver det spændende at se hvad Ferrari kan få ud af de officielle tests hen over sæsonen. Ferrari har da også i sidste uge testet adskillige nye dele, både til det malaysiske Grand Prix, men også til de næste efterfølgende. Felipe Massa på Sepang i sidste uge (Foto: Bridgestone)
På trods af at Raikkonen måtte sænke tempoet væsentligt på de sidste omgange i Albert Park, så giver han udtryk for at han stoler på det teamets teknikere har fundet ud af, nemlig at motoren nok skal holde. Og så ser han frem til Grand Prixet. Det var nemlig her han vandt sin første sejr i Formel 1. Massa skal finde et setup der både passer til banen, men som også kan bringe en bedre præstation frem i bilen, end den man så i Australien. Men mon ikke at han sammen med teamets teknikere og ingeniører nok skal finde en løsning der er optimal på dagen. Hos teamet venter man selvfølgelig på endnu et topresultat og helst med flere points. Man skæver lidt til McLaren som er begyndt forrygende godt. Dons
Læs mere om: Felipe MassaKimi RäikkönenScuderia Ferrari MarlboroSepang08/04/07 - Sepang - Formel 1 - FIA F1 |