Med en glimrende sæsonstart i bagagen vender McLaren Mercedes denne uge blikket mod det Malaysiske GP. Det gør de velvidende at de har en forholdsvis stabil bil, der dog mangler nogle tiendedele i at være lige så hurtig som Ferraris F2007. Ikke desto mindre ser McLaren Mercedes fortrøstningsfulde frem mod det Malaysiske GP. Efter en vellykket 4 dages test i sidste uge, hvor man ifølge, Martin Whitmarsh, testede en række nye dele der har til hensigt, at forkorte afstanden til Ferrari, ser man sig godt rystet til det forstående GP. Dog er ikke alt lutter paradis. McLaren har nemlig problemer med, at deres Mp4-22 racer er for hård ved dens bagdæk. Det betyder at bilen fungerer rigtig godt i kvalifikationen, men at den taber tid på de længere stints, da dækkene bliver for hurtigt slidt. Det er selvfølgelig et stort problem i kraft af, det er de længere stints der afgør løbene og McLaren har da også sat alle ressourcer ind på at finde en løsning. Om de har fundet de vise sten op til denne weekend, kan kun tiden vise. Der er dog ingen tvivl om, at McLaren kan løbe ind i problemer i forhold til Ferrari på Sepang banen, der er notorisk kendt for at være hård ved dækkene.
Lewis Hamilton (Foto: Bridgestone)
Ud over dækkene stiller Sepang banen store krav til såvel motor, aerodynamik og ikke mindst køreren, der skal formå at holde hovedet koldt, samtidig med han kører 300km/t i en sauna med indbygget dampbad.
Fernando Alonso (Foto: Daimler Chrysler)
Alt i alt er Malaysia et af de absolut hårdeste GP'er på Kalenderen. Det stiller enorme krav til alt materiel og alle involverede og en god holdbarhed her, er som regel et godt tegn. Banen er desuden teknisk krævende og en af Alonsos yndlingsbaner. Alonso ser da også frem til løbet, hvor han håber at kunne øge medaljehøsten yderligere, efter en 2 plads i 2006 og en 1. i 2005. Han anerkender dog også at det kan blive svært at komme øverst på podiet set i lyset af Ferraris nuværende styrke. MiRo
Læs mere om: Fernando AlonsoLewis HamiltonMcLaren Formula 1Sepang08/04/07 - Sepang - Formel 1 - FIA F1 |