DTM   20/04/07

Hockenheim - Test 2
DTM- Paul di Resta imponerer stort!
En ting er at være rookie i DTM, men at sætte dagsordenen første gang er noget andet. F3 Euro mesteren, Paul di Resta, kørte med en 2 år gammel Mercedes 1.34.725 hurtigst i 2. træning fredag. Hurtigste Audi er Timo Scheider!


Manden mange frygter, Paul di Resta fra Skotland
(Foto: DTM.de)

Fredagen før en DTM weekend plejer typisk være en dag, hvor man i de respektive teams afpudser løbssetup med en lang række longruns, hvor man pejler sig ind på dækslid og handling. Især i 2007 med de helt nye Dunlop dæk, så skal man virkelig glæde sig over at feltet ligger så tæt, kun 1 sekund skiller de første 19 ud af 20 kørere. Dette skal man sammenholde med, at man også i år kører med tre generationer biler; 2005, 2006 og 2007.

Interessant var det at se, at Mercedes åbenbart ikke har nær så godt fat i deres spritnye 2007 C-Klasse, som de måske ellers har givet udtryk for. Mika Hakkinen udtalte, at HWA fabriksteamet er gået i fire forskellige retninger med deres fire biler.


Tom Kristensen i den smukke blanke Audi Sølvpil
(Foto: Audi Sport)

Og det forklarer måske det faktum, at Bruno Spengler var den hurtigste fabrik Mercedes med en tid kun en tiendedel fra Paul di Restas. Netop denne skotske formelkører, er der en del nervøsitet over, men teamkammeraten Daniel la Rosa har meget godt fat i ham med en tid på 1,5 tiendedel efter di Resta.

Tom Kristensen er også lidt hemmelighedsfuld, omkring fremskridtet med Audis nye A4 DTM R13. Men en sjetteplads på en dag, hvor den danske sølvpil kører longruns, lyder spændende!

Kun Vanina Ickx ser ud til at være faret fuldstændigt vild i opsætningen af sin 2005 Audi A4 DTM R12, hendes bedste tid var 1.36.325. Vaninas tid skal man sammenholde med hendes Kolles TME teamkammerat, debutanten Adam Carroll, der kørte sig op på 9. pladsen i en tid på 1.35.105.

Det var desværre det samme mønster vi så under de foregående tests på Oschersleben. R12 er kendt for at skulle køres aggressivt på grænsen, for at få toptider ud af den, modsat forgængeren R11, der var bygget som en højdownforce bil.

Nr.#KørerBilTidOmg.
1.19Paul di RestaMercedes C-Klasse1.34.72533
2.08Timo ScheiderAudi A4 DTM1.34.78733
3.02Bruno SpenglerMercedes C-Klasse1.34.85736
4.15Daniel la RosaMercedes C-Klasse1.34.89134
5.12Mathias LaudaMercedes C-Klasse1.34.91134
6.07Tom KristensenAudi A4 DTM1.34.93635
703Mattias EkströmAudi A4 DTM1.34.98935
8.04Martin TomczykAudi A4 DTM1.35.04531
9.20Adam CarrollAudi A4 DTM1.35.10527
10.14Susie StoddartAudi A4 DTM1.35.10930
11.09Gary PaffetMercedes C-Klasse1.35.11630
12.01Bernd SchneiderMercedes C-Klasse1.35.22537
13.10Alex MargaritisMercedes C-Klasse1.35.22717
14.17Alex PrematAudi A4 DTM1.35.29337
15.06Mika HakkinenMercedes C-Klasse1.35.47229
16.05Jamie GreenMercedes C-Klasse1.35.48437
17.12Lucas LuhrAudi A4 DTM1.35.58034
18.16Christian AbtAudi A4 DTM1.35.65528
19.11Mike RockenfellerAudi A4 DTM1.35.70029
20.21Vanina IckxAudi A4 DTM1.36.32625

Næste frie træning finder sted lørdag, fra klokken 9.50 - 10.20. Herefter kan vi glæde os til kvalifikationen, der sendes live på den tyske station ARD!

Aslak Vind


Læs mere om:
  • Tom Kristensen
  • Audi Sport Team Abt Sportsline
  • Hockenheim
  • 22/04/07 - Hockenheim - DTM

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport