ALMS GT Class   21/05/07

Ingen bonus for Jan Magnussens dobbeltarbejde
American Le Mans SeriesJan Magnussen var i weekenden på ekstra hårdt arbejde, da han var hyret som kører både lørdag og søndag i to forskellige sportsvognsløb i to forskellige stater i USA. Desværre gav Jan Magnussens indsats ikke det ønskede resultat, da problemer i begge løb afholdt ham fra at score topresultater.

Lørdag kørte Jan Magnussen i ALMS for Corvette på Millers Motorsports Park i Utah. Jan Magnussen førte GT1 klassen indtil første pitstop, men problemer med gearskiftet og et for langt pitstop kostede føringen og Jan Magnussen og holdkammerat Johnny O’Connell måtte tage til takke med en andenplads.

”Jeg havde problemer med gearskiftet på bilen. I mine nedgearinger gik bilen af og til i neutral, så jeg var ved at ryge af banen op til flere gange. Det betød at jeg ikke kunne presse bilen, hvilket igen betød, at jeg ikke kunne opbygge en føring inden pitstoppet. Og da vi så brugte 4 sekunder mere end den anden Corvette i pitten, røg vi ned på andenpladsen og med gearkasseproblemerne kunne vi ikke presse bilen yderligere, så der var ikke mere at komme efter” sagde Jan Magnussen efter løbet, inden han stod ombord i en privatjet.
Privatjeten fløj ham til Californien, hvor han søndag kørte Grand-Am på Laguna Seca for SunTrust Pontiac-Riley.


Jan Magnussen i Corvette nr. 3, blev nummer to på Miller Motorsports Park ved Salt Lake City.
(Foto: Christina Bergdahl)

I Grand-Am løbet, der blev afviklet på Laguna Seca natten til mandag dansk tid, delte Jan Magnussen igen bil med Max Angelelli. De to har en forrygende rekord i Grand-Am, da de er sluttet i top 5 i de seneste 11 løb de har kørt sammen. Desværre kunne de ikke fortsætte deres flotte række af resultater på Laguna Seca, selvom det ellers længe se rigtig godt ud.

Angelelli startede i bilen og lå længe på andenpladsen. Efter et pitstop røg Angelelli tilbage på tiendepladsen og i en tæt nærkamp gik det galt og Angelelli røg af banen og beskadigede bilen så meget, at det kostede to omgange at få bilen repareret.
Da Jan Magnussen overtog bilen lå de derfor som nætsidst af de 19 prototyper, men til trods for en beskadiget bil og gamle dæk var Jan Magnussen blandt de hurtigste på banen. Han kunne dog ikke hente de to omgange hjem igen på den korte tid og måtte tage til takke med en placering som nummer 15.

”Sådan er det nogle gange. Det så rigtig godt ud og jeg tror vi kunne have gentaget sejren fra sidste år, men Max (Angelelli – red.) får bilen ødelagt, da han ryger af banen i en nærkamp og så var vi ude af kampen om føringen. Det er hvad der sker når man ligger og kæmper. Da jeg kommer i bilen er det bare at køre så stærkt som muligt og se hvor langt vi kunne komme op. Alle point er vigtige for Max i kampen om mesterskabet, men desværre var vi allerede to omgange efter de førende, så der var ikke så meget jeg kunne gøre” forklarede Jan Magnussen, der nu rejser til Danmark, hvor han i næste weekend kører DTC på Sturup Raceway for Team Den Blå Avis Fleggaard Racing.

Jan Kaiser
JanMagnussen.com
KevinMagnussen.com


Læs mere om:
  • Jan Magnussen
  • Johnny O'Connell
  • Corvette Racing
  • SunTrust Racing
  • Laguna Seca
  • Salt Lake City
  • 19/05/07 - Salt Lake City - ALMS

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport