Fredag den 10. august deltog teamet i det traditionsrige rallyshow i Fårvang, det var første gang Escort’en skulle testes med Kjeld bag rattet. Servostyring er en god opfindelse
Teamets ”nye” bil, en Ford Escort RS 2000 fra 1978 er opbygget efter Historisk reglement, hvilket betyder, at bilen skal opfylde homologeringsattesten, som bilen var da den blev introduceret som rallybil i 1975. Dette betyder blandt andet, at den ikke er udstyret med servostyring.
Jeg havde helt glemt, hvor mange kræfter man skal bruge i en bil uden servostyring, ’en hånd på rattet og én på gearstangen går ikke! - og slet ikke på en snæver bane, som den i Fårvang.
(Foto: Seidler Motorsport)
Regnen silede ned
I første heat silede regnen ned, hvilket tydeligt kunne ses på vores tid, men i løbet af dagen klarede det op, hvilket gjorde opgaven noget lettere, og ikke mindst mulighed for at avancere i feltet.
2. plads for de historiske biler
Resultatet for os blev en anden plads, 13 sekunder efter en godt kørende Peter D. Nielsen i Triumph TR8, 3. pladsen blev besat af Henrik Funch i Opel Kadett GTE.
(Foto: Seidler Motorsport)
Acceptabel debut
Som konkurrencemenneske er en anden plads ikke godt nok, men i betragtning af, at det var første gang teamet stiller op i Escort’en, er vi tilfredse med resultatet.
Næste gang teamet skal i kamp bliver til 3. afdeling af Yokohama Mesterskabet i Tåstrup den 26. august.
Seidler-Motorsport.dk Læs mere om: Kjeld SeidlerFårvang |