Efter at der de sidste par løbsweekender igen var kommet godt fart i Jesper Sally Pedersens Renault Megane II racer, havde han set frem til at slutte sæsonen med et godt resultat. Men DM Finale weekenden på Jyllands-Ringen blev præget af tekniske problemer med Renault'en, hvor det igen var de to 'faste drillepinde' der satte skår i glæden.
Renault raceren har denne sæson været storforbruger at både benzinpumper og speciel generatore - og igen var det disse to komponenter der satte en stopper for legen!
(Foto: Motorsporten.dk)
Benzinpumpen valgte at stoppe allerede i den fri træning, så her nåede Jesper sally Pedersen slet ikke at sætte en konkurrencedygtig tid!
Drillerierne fortsatte ind i tidtagningen, hvor det blev til en beskeden 29. plads.
Men at både Renaulten og Sally er hurtige nok, når bare mekaniken spiller, viste han i søndagens warmup, hvor det blev til en 20. plads, og i den efterfølgende 'Last chance' til en 17. plads.
(Foto: Motorsporten.dk)
Det første af de to kvalifikationsløb fastholdt Sally sin placering i 9 omgange, så sagde generatoren stop, dermed var han ude af det løb.
Uden mulighed for at reparere raceren endnu en gang, måtte Sally Racing hermed konstatere at deres 2007 sæson sluttede to løb før tid.
Men selv om det var en trist måde at slutte sæsonen på, både for Sally og hele teamet bag ham, så var der bestemt også et stort lyspunkt denne weekend.
(Foto: Motorsporten.dk)
Det blev nemlig under DM Finalen offentliggjort at Sally Racing næste sæson indgår som en del af Arrive and Drive teamet - hvor de i fællesskab vil lave Danmarks største racerteam, med biler i mindst fem klasser under navnet AD-Racing. Hr. Nielsen
Læs mere om: Jesper Sally PedersenSally RacingJyllandsringen14/10/07 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge |