Med en sejr i forrige lørdagens DEC afdeling på Padborg Park kunne Team Lindholm Biler have vundet DEC 2007. Men hårdt autoværn, sandkasser og stop & go ødelagde chancen. Lørdag formiddag blev der trænet hårdt, ikke kun på Padborg Parks asfalt, men også ovre i Team Lindholms telt, hvor kørerskift og tankstop blev øvet igen og igen. For at få sejren skulle Drive4Fun teamets blå Porsche lide nederlag på deres ”hjemmebane”, og Lindholm Porschen med nummer syv, kørt af Henrik Bollerslev og Martin Kristensen, samt i dagens anledning teamets mekaniker Thue Kristensen, skulle vinde løbet. Og tankstop eller køreskift skulle ikke være årsag til, at sejren glippede. Det blev det heller ikke, men derimod et autoværn.
Det startede ellers godt, som i en ægte finale blev der kørt meget aggressivt, og i løbets første time var der mange af- og påkørsler. Derfor var der i Lindholm Biler teamet positive miner, til trods for at Drive4Fun var foran, for der var konstant ændringer i placeringerne.
”Vi var næsten lige blevet enige om, at hvis vi bare holdte os med fremme, og fri af uheld, så skulle det hele nok gå. Kort efter var der så ikke nogen radiokontakt til Martin ude på banen…og så kom han jo så i pit med en lidt defekt Porsche,” fortæller medkører Henrik Bollerslev.
Jan Kalmar (T.h.) dirigerer Martin Kristensen og den skadede Porsche over til mekanikerne. (Foto: Mikkel Pærremand)
I chikanen ned mod BigMag svinget var der desværre en Clio i vejen for Martin Kristensen, og Porschen med nummer 307 kom med høj fart ind i både autoværn, og det der nu var, af genstande der kunne rammes. Resultatet blev over tyve minutters intensivt arbejde til mekanikerne, som det lykkedes, på fornemste vis, at få bilen på banen igen. Det til trods for, at speakeren over højttalerne, flere gange havde meldt Team Lindholm Biler ude af løbet. Men med det tidstab, så var chancen for den samlede sejr væk, og selv en podieplacering i lørdagens afdeling så urealistisk ud.
Anderledes, men stadigvæk ikke godt, gik det for teamets anden Porsche, med startnummer 306. Jacob Thomsen startede i bilen, og kom til planlagt kørerskift/tankstop efter godt halvanden time. Netop som Alexander Christensen satte sig i bilen for at forlade pitten, blev der svinget et skilt over banden. ”306 STOP & GO”.
Alexander Christensen inde til 306'erens stop & go nummer to, denne gang 10 minutter! (Foto: Mikkel Pærremand)
”Alexander mente godt nok ikke, at det kunne passe, da han fik beskeden over radioen, for han havde ikke kørt en omgang endnu. Men jo, Jacob havde vist overset et gult flag – eller to. Så Alexander startede med en fem minutters stop & go. Så skumlede han lidt over Jacob i radioen, men der gik ikke lang tid, så havde Alexander vist selv solen i øjnene igennem en flagzone, for pludseligt hang skiltet der igen. Denne gang med en lidt hård 10 minutters stop & go,” fortæller Jan Kalmar, der kørte som tredjemand på den straffede Porsche.
Forinden stop & go straffene havde Jacob Thomsen dog også lige været ude og botanisere lidt, faktisk sad han i gruset i omkring tre omgange. Samlet giver det i grove træk, en 18 minutters tid, hvor bilen ikke kørte. At bilen så taber med 14 omgange, viser bare, at med en smule mere tur i den, så havde der været en reel chance for, at Porschen med 306, kunne have kæmpet med Drive4Fun om førstepladsen. Men weekendens løb stod ikke i Team Lindholm bilers tegn på nogen måde.
Til trods for det manglende held, så blev der tid til race, her Alexander Christensen. (Foto: Mikkel Pærremand)
”Trods alt blev vi samlet nummer to, men man vinder ikke sølv, man taber guldet. Et stort tillykke til Drive4Fun med sejren. Vi har bestemt ikke givet op i Team Lindholm Biler, så vi har revanche til gode næste år,” slutter Henrik Bollerslev.
Team Lindholm Biler Mikkel Pærremand Læs mere om: Henrik BollerslevJan KalmarGRCPadborg Park06/10/07 - Padborg Park - Danish Endurance Championship |