Le Mans Series   08/11/07

Interlagos - 2. fri træning - tiderne
Onsdag blev de to første træninger kørt på Interlagos, og ikke overraskende var det Peugeot 908 Hdi-FAP der satte dagsordnen i Brasilien, og de ser nærmest urørlige ud selv om Pescarolo gør hvad de kan.

LMP1
Det mest tankevækkende ved disse træninger var at Peugeot forbedrede deres tider fra første til anden session med omkring 1 sekund, hvorimod de øvrige LMP1 biler kun lavede en marginal forbedring fra 1. til 2. session, det betyder at der lige nu at der er ca. 2½ sek. mellem den hurtigste diesel og benzin bil.

LMP2
Denne klasse domineres af Barazi Epsilon, der virkelig viste potentialet i deres Zytek 07S-Zytek, vi må håbe at de kan fastholde speeden frem imod kvalifikationen og løbet.

GT1
Klassen består denne gang kun af to biler, og her var det Luc Alphand Aventures der var hurtigst.

GT2
GT2 klassen er den klasse der har størst dansk interesse og torsdag var det Farnbacher Racing der var den hurtigste med dansk kører. Det er Lars Erik Nielsen der kører bilen sammen med Dirk Werner og Pierre Ehret.

Allan Simonsen køre denne gang for James Watt Automotive i en Porsche 997 GT3 RSR, men det er som om de ikke helt er kommet op i fart.

Til sidst er der Markland Racing, der i denne weekend har René Rasmussen med på holdet. Bilen er stadig i den tunge ende af feltet, og det for så vidt ikke nogen overraskelse, idet teamet er meget bevist om at der mangler en del kræfter i bilen.
De kommer først næste sæson, så derfor skal løbet i Brasilien blot være med til at forberede teamet til den kommende sæson, men selvfølgeligt med det formål at gennemføre løbet på lørdag.

Tiderne fra 2. fri træning:
Pl.#Kl.TeamMærkeTid
17LMP1Team Peugeot TotalPeugeot 908 Hdi-FAP1.21.609
28LMP1Team Peugeot TotalPeugeot 908 Hdi-FAP1.21.752
316LMP1Pescarolo SportPescarolo-Judd1.24.237
49LMP1Creation AutosportifCreation CA07 Judd1.24.554
645LMP2Embassy RacingRadical SR9-Judd1.27.896
772GT1Luc Alphand AventuresCorvette C6.R1.31.823
532LMP2Barazi EpsilonZytek 07S-Zytek1.31.879
820LMP2Pierre BruneauPilbeam MP93 Judd1.33.066
1077GT2Team Felbermayr-ProtonPorsche 997 GT3 RSR1.35.120
951GT1Aston Martin Racing LarbreAston Martin DBR91.35.443
1191GT2Derner MotorsportPorsche 997 GT3 RSR1.35.502
1290GT2Farnbacher RacingPorsche 997 GT3 RSR1.35.623
1399GT2JMB RacingFerrari F430 GT1.35.715
1475GT2JMB RacingFerrari F430 GT1.35.830
1574GT2JMB RacingFerrari F430 GT1.36.263
1694GT2Speedy Racing TeamSpyker C8 Spyder GT2R1.36.978
1785GT2Spyker SquadronSpyker C8 Spyder GT2R1.37.057
1995GT2James Watt AutomotivePorsche 997 GT3 RSR1.37.494
1897GT2GPC SportFerrari F430 GT1.37.575
2088GT2Team Felbermayr ProtonPorsche 997 GT3 RSR1.38.373
2192GT2Thierry PerrierPorsche 997 GT3 RSR1.38.577
2279GT2Team Felbermayr-ProtonPorsche 996 GT3 RSR1.40.004
2389GT2Team Markland RacingCorvette C6 ZO61.42.450

Vejgaard


Læs mere om:
  • Juan Barazi
  • Kurt Thiim
  • Barazi-Epsilon
  • Markland Racing
  • Interlagos
  • 11/11/07 - Interlagos - Le Mans Series

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport