DTM   10/04/08

Nye DTM regler
DTMDer skal som hidtil afvikles to obligatoriske pitstop under et løb. Disse har indtil nu ligget frit efter sjette omgang, men fra 2008 skal begge stop finde sted i løbets midterste tredjedel.

Dermed kan et mærke ikke trække et pitstop ud og bruge sine dårligst placerede kørere til at spærre for modstandernes forreste kørere, som det sås flere gange i 2007.

Der indføres i år forbud mod teamordrer, som det kendes fra Formel 1. Dermed må et team ikke lade sine kørere skifte plads indbyrdes for at hjælpe dem, der ligger bedst i mesterskabet.

Der kommer en ny strafmulighed i form af en ”Pit Stop Penalty”, der supplerer en ”Drive Through” og en tildelt tidsstraf.

  • I en Drive Through skal kørerne tage en strafrunde op gennem pitten, men må ikke foretage et obligatorisk pitstop i samme ombæring.
  • Ved en Pit Stop Penalty bliver kørerne alt efter deres ”forbrydelse” holdt tilbage ved pitindgangen i et antal sekunder. Herefter må kørerne fortsætte gennem pitten til et obligatorisk stop.

Der må i en løbsweekend kun bruges seks sæt tørvejrsdæk pr. bil i kvalifikation og løb mod tidligere syv sæt.

Warm Up vil ikke længere blive afviklet søndag morgen, men vil i stedet finde sted i en ti-minutters-session fra kl. 13.05 til 13.15 før løbet. Her kan opsætning testes af og pitstop-øvelser udføres.

Tom K Sport

TomKristensen.com
Nils Finderup


Læs mere om:
  • Hockenheim
  • 13/04/08 - Hockenheim - DTM

  •  
    Reklamer

    Yokohama Advan dæk


    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto