I den kommende weekend lægger Padborg Park asfalt til sidste løb inden sommerferien. For Chevrolet Motorsport Danmark er det et gensyn med den bane som sidste år markerede, at læretiden var overstået. Det skete ved Padborg Super Prix, hvor de lyseblå biler var hurtigst i træning, tidtagning, Super Pole, begge heats og finaleløbet.
- Det var en super weekend dengang, og sådan noget man ikke oplever ret tit. Vi har været hernede og teste, og der fandt vi lidt forbedringer, så jeg tror godt, vi kan ligge med i toppen. Teamchef Kent Bo Steffensen fra Perfection Racing udstråler den ro og sikkerhed, der kommer med visheden om, hvad god forberedelse betyder.
Henrik Lundgaard (Foto: Spider-Web.dk)
Ganske som Jyllands-Ringen er udnævnt til baghjulstrækkernes favoritbane, er Padborg Park blevet udnævnt til en bane, der favoriserer forhjulstrækkerne. Om det har noget på sig, fortæller Henrik Lundgaard:
- Man kan ikke sige, at en bane giver fordel til en bestemt type bil, men der er baner, hvor det er lettere at ramme den rigtige opsætning til for eksempel en forhjulstrækker. På Padborg er dækkene ikke uafbrudt belastet i svingene, så vi kan få fordækkene til at holde lidt længere. Samtidig har banen nogle længere lige stræk, hvor vi kan accelerere lige så godt som baghjulstrækkerne. Det giver os måske en anelse bedre muligheder, men det er kun marginaler. En godt opsat BMW er stadig en farlig konkurrent.
Michael Outzen (Foto: Spider-Web.dk)
De to kørere i de lyseblå køredragter indtager inden starten anden- og fjerdepladsen i kørernes mesterskab, så de er meget opsat på at stå øverst på podiet søndag eftermiddag.
- Vi kommer ikke bare for at forsvare vores stilling i mesterskabet, siger Michael Outzen. – Vi har bilerne til et godt resultat, og det skal vi udnytte, så vi kan gå på ferie med et forspring til resten af sæsonen.
Chevrolet Motorsport Danmark Læs mere om: Henrik LundgaardMichael OutzenChevrolet Motorsport DanmarkPadborg Park29/06/08 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge - DTC mesterskabet |