- Det bobler i maven og jeg har ikke engang fået champagnen endnu! Michael Outzen hoppede rundt som en forårskåd kanin, da han var kommet ud af bilen efter sejren i finalen. I går var han ikke tilfreds med sin indsats, men placeringen i anden startrække til første heat var slet ikke så dårlig. James Thompson tog føringen, da starten gik, og Henrik valgte ikke at oversatse, men blot lægge pres på ham. Et kikset gearskifte og føringen havde skiftet hænder. Michael fulgte tæt efter – så tæt, at han flere gange i nedbremsningerne for enden af langsiden måtte ændre bane for ikke at ramme teamkammeraten. På et tidspunkt i løbet så det ud til, at dagen skulle ende i en røgsky. Michaels bil begyndte at lægge røg ud, men i løbet af et par omgange stoppede røgudviklingen. Med en anden- og en tredjeplads i heatet fik begge kørere gode point på kontoen – Michael fik tillige æren af at sætte ny banerekord.
(Foto: Gripping Media)
Med reglen om omvendt startrækkefølge for de første otte til andet heat kom en række af de stærkeste konkurrenter forrest i feltet, og det var fra starten klart, at det ville blive svært at køre sig op i den situation. Efter løbet syntes Michael, at han havde været for defensiv, men det samlede resultat gav trods alt en startplads i første række. Henrik fik plads i anden række og så var der lagt op til drama i finaleheatet.
Starten forløb godt, men løbet var ikke mange hundrede meter gammelt før en række konkurrenter fandt sig selv siddende på inderkredsen i bulede biler. Heldigvis skete tumulten længere nede i feltet og berørte dermed ikke direkte de to Lacetti’er. Indirekte kom der en effekt, da de to førende i feltet var uenige om kørslen under Safety Car. Den ene blev kørt af banen og den anden fik en Stop & Go, der forvandlede førstepladsen til en sidsteplads, og så var der to Chevrolet’er i føring.
(Foto: Gripping Media)
Føringen kom aldrig under pres og forspringet voksede omgang for omgang, da begge fortsatte kørslen med maksimal indsats. Det lykkedes også for Michael at forbedre sin banerekord med næsten et kvart sekund.
Efter præmieoverrækkelsen og det traditionelle champagnebrusebad mødtes hele teamet til et velfortjent glas champagne og aftensmad. Nu er sommerferien også kommet til DTC og frem til næste løb på Jyllands-Ringen den 17-18. august, kan Henrik og Michael glæde sig over placeringerne som henholdsvis nummer to og fire i kørernes mesterskab.
Chevrolet Motorsport Danmark Gripping Media ApS Læs mere om: Henrik LundgaardMichael OutzenChevrolet Motorsport DanmarkPerfection RacingPadborg Park29/06/08 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge - DTC mesterskabet |