Le Mans   18/02/09

Dunlop test på Estoril
Le MansDunlop testen begyndte i torsdags med Quifel-ASM, BMW Motorsports og JMW Motorsport, hvor de drønede rundt på den solbeskinnede Estoril bane i Portugal - Motorsporten.dk's portugisiske samarbejdspartner Mário Correia var som vanligt på pletten når der køres i 'hans baghave'

BMW Motorsport under ledelse af Charly Lam havde medbragt en M3 GT2 (E92) udviklet til ALMS, dens flotte aerodynamiske udseende var ikke kun til pynt, den viste sig at være hurtigere end Ginetta-Zytek på langsiderne. Teamet havde tre kørere med på Estoril, Jörg Müller, Dirk Müller og Augusto Farfus Jr.


BMW Motorsport havde en M3 GT2 (E92) med – Her kørt af Jörg Müller - bag ham lå andre GT2 biler såsom JMW's Ferrari.
(Foto: www.FullFrameSports.net)

Efter bruddet mellem Chris Warne (Virgo Motorsport) og Jim McWhirter (hoved sponsor for Virgo Motorsport indtil 2008) dannede sidstnævnte JMW Motorsport. Det nye team testede indtil i lørdags (ligesom Quifel-ASM) med bilen de brugte hos Virgo Motorsport i 2007 & 2008, kører duo'en bestod af Robert Bell og Gianmaria Bruni der ligeledes kom fra det gamle team.


JMW Motorsport's Ferrari F430 GT2 her med Gianmaria Bruni bag rattet.
(Foto: www.FullFrameSports.net)

Om søndagen fik BMW følge af flere teams, Luc Alphand Adventures teamet havde taget en Corvette C6R med for at lade Olivier Beretta og Guillaume Moreau teste lidt Dunlop gummi og Virgo Motorsport var også mødt op på Estoril med en smuk ny Ferrari F430 GT2 malet hvid, blå og lyseblå, til deres to kørere Michael Mclnerney og Sean McInerney. Marcel Fässler sad bag rattet af en Ferrari F430 GTC fra Trottet Racing.


Trottet Racing's Ferrari F430 GT2 kørt af Marcel Fässler.
(Foto: www.FullFrameSports.net)

RSV Motorsport havde en Ferrari F430 GT2, fra den spanske GT Championship serie, der sidste år blev kørt af Peter Sundberg og Sergio Hernandez, ved testen var det Alan Sicart og Peter Sundberg, der sad bag rattet og teamet havde også medbragt en Aston Martin Vantage N24 (GT4) fra "GTB Light" klassen fra den spanske GT Championship serie til køreren Ni Amorim og team ejeren Ronald Severin.


RSV Motorsport's Aston Martin V8 Vantage N24 (GT4) kørt af Ronald Severin.
(Foto: www.FullFrameSports.net)

RCA Racing der ligeledes kommer fra den spanske GT Championship serie, havde taget en Ferrari F430 GT2 med til kørerne Manuel Cerqueda Jr. og den Portugisiske Touring Car Champion vinder i 2007+2008 César Campaniço og så havde de også medbragt en Nissan 350Z, som måske skal køre i "GTB Light" klassen, bag rattet sad den forhenværende F1 kører Luis Perez Sala og José Servia.

IMSA Performance-Matmut testede en Porsche 997 GT3 RSR på Dunlop gummiet, den havde tidligere deltaget ved International GT Open, med Patrick Pilet og Raymond Narac bag rattet.
ProSpeed Competition havde taget to Porscher med, en 997 GT3 RSR kørt af Emmanuel Collard, og en GT3 Cup S (GT3 class).


IMSA Performance-Matmut's Porsche 997 GT3 RSR (GT2) kørt af Patrick Pilet.
(Foto: www.FullFrameSports.net)

Radical Sportscars havde tre biler med til Portugal; en SR5 (CN class - der blev brugt i "VdeV championship"), en af de nye SR3 (den med front parti magen til det som blev brugt på SR8 sidste år), og en SR8, som indimellem viste sig at være hurtigere end WR Salini, men om det lige var SR8 der vitterligen var så hurtig eller om det blot var prototypen der blev kørt af Philippe Salini, der simpelthen kørte for langsomt, må stå lidt hen i det uvisse...


Den 'hurtige' Radical SR8.
(Foto: www.FullFrameSports.net)

Det blev ikke til billeder fra pitten, BMW drengene havde udviklet en form for allergi overfor fotografisk udstyr, vores gode mand Mário Correia fra FullFrameSports.net oplevede simpelthen at garageporten blev smækket i lige for næsen af ham - Men det blev alligevel til nogle skud af bilerne ude på banen.


WR Salini/Zytek LMP2 blev kørt af Philippe Salini.
(Foto: www.FullFrameSports.net)

Henrik Bess


Læs mere om:
  • Augusto Farfus Jr.
  • Dirk Müller
  • Emmanuel Collard
  • Gianmaria Bruni
  • Jörg Müller
  • Marcel Fässler
  • Patrick Pilet
  • Robert Bell
  • Estoril

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto