Så er det 3. Dag på Sebring og dagen i dag er samtidig den første dag hvor tilskuere har adgang til banen, og de var her til formiddag amerikansk tid vidne til flere overraskelser. Blandt andet var der kun en Peugeot 908 på banen. Onsdagens første træning lagde ud med at Audi nr. 1 var hurtigst og der gik nogen tid inden Peugeot kom op i fart, men det hele endte med at den enlige Peugeot 908 var hurtigst i denne session. Det er tydeligt at der lures imellem de to Diesel teams, og ingen vil strække helt ud. Noget tyder på at denne session blev brugt på at finde de perfekte race set-up, men man kan stadig undres over at der kun var en Peugeot 908 ude og køre.
Hurtigste benzin LMP1 racer var Patron Highcroft Racing og deres Acura ARX-02a, kun 4/10 sekund efter den Audi R15 hvor Tom Kristensen kører. Hvis begge teams kørte race pace i denne session, er det bestem bemærkelsesværdig at en benzin racer kan være så godt med.
GT1 klassen, der udelukkende huser to Corvetter kom virkeligt op i gear. Det er uhyggeligt tæt imellem de to bile, de kørte nærmest lige stærkt.
GT2 klassen bød på dagens anden overraskelse, Advanced Engineering Pecom Racing Team var hurtigst med deres Ferrari 430 GT, måske er det ikke så stor en overraskelsen. Det er langt mere en overraskelse for mig at Risi Competizione og Flying Lizard Motorsports slet ikke er med fremme sammen med de hurtigste. Til gengæld overrasker BMW Rahal Letterman Racing Team igen positivt.
Der kommer endnu en session senere på dagen.
Formiddagens tider på Sebring
|
Pos |
# |
CL |
Team |
Omg |
Hurtigste |
Gap |
|
1 |
8 |
P1 |
Team Peugeot Total |
23 |
1:45.159 |
--- |
2 |
1 |
P1 |
Audi Sport Team Joest |
19 |
1:45.745 |
00.586 |
3 |
2 |
P1 |
Audi Sport North America |
18 |
1:45.810 |
00.651 |
|
4 |
9 |
P1 |
Patron Highcroft Racing |
19 |
1:46.219 |
01.060 |
5 |
66 |
P1 |
de Ferran Motorsports |
14 |
1:46.581 |
01.422 |
6 |
16 |
P2 |
Dyson Racing |
19 |
1:50.772 |
05.613 |
|
7 |
15 |
P2 |
Lowe's Fernandez Racing |
15 |
1:51.726 |
06.567 |
8 |
12 |
P1 |
Autocon Motorsports |
17 |
1:55.520 |
10.361 |
9 |
3 |
GT1 |
Corvette Racing |
21 |
1:57.913 |
12.754 |
|
10 |
4 |
GT1 |
Corvette Racing |
21 |
1:57.986 |
12.827 |
11 |
37 |
P1 |
Intersport Racing |
10 |
1:59.027 |
13.868 |
12 |
95 |
GT2 |
Advanced Engineering Pecom Racing Team |
21 |
2:02.897 |
17.738 |
|
13 |
87 |
GT2 |
Farnbacher Loles Racing |
19 |
2:03.648 |
18.489 |
14 |
90 |
GT2 |
BMW Rahal Letterman Racing Team |
20 |
2:03.749 |
18.590 |
15 |
92 |
GT2 |
BMW Rahal Letterman Racing Team |
15 |
2:03.855 |
18.696 |
|
16 |
62 |
GT2 |
Risi Competizione |
16 |
2:03.886 |
18.727 |
17 |
44 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsports |
17 |
2:04.287 |
19.128 |
18 |
61 |
GT2 |
Risi Competizione |
16 |
2:04.641 |
19.482 |
|
19 |
21 |
GT2 |
Panoz Team PTG |
17 |
2:05.026 |
19.867 |
20 |
7 |
GT2 |
Drayson Racing |
6 |
2:05.624 |
20.465 |
21 |
40 |
GT2 |
Robertson Racing |
20 |
2:05.944 |
20.785 |
|
22 |
11 |
GT2 |
Primetime Race Group |
17 |
2:07.940 |
22.781 |
|
Vejgaard
Læs mere om: 21/03/09 - Sebring - ALMS |