Onsdag eftermiddag bød på endnu en træning og igen foregik det uden Peugeot 908 nr.7, og det viser sig at Peugeot har valgt at lade bilen stå i garagen fordi man har fundet en revne i den celle chaufføren sidder i. Skaden på den Peugeot er kommet efter bilen var af banen under tirsdags træningen, så spørgsmålet er, om vi ser den bil mere under Sebring ugen.
Ellers var testen igen domineret af Audi, og Tom Kristensen kom ned i Audi R15 nr. 2 langt henne i session, og efter et par omgange satte han dagens hurtigste Audi tid, men umiddelbart efter satte den enlige Peugeot en endnu hurtigere tid, og Peugeot ender igen med at have sessions hurtigste tid.
Hurtigste benzin racer var Acura ARX-02a fra de Ferran Motorsports, som ikke er håbløst langt efter diesel bilerne. Næsthurtigste benzin LMP1 var også en Acura, men den er indsat af Patron Highcroft Racing.
GT1 klassen der kun indeholder to Corvetter, var det Jan Magnussen der satte dagsordnen. Han er første mand under 1:57 i en GT1 bil, noget tyder på at den gule GM racer stadig har speeden og den lover godt for løbet på Sebring, og fremad rette løbet på Le Mans.
Endelig er både Risi Competizione og Flying Lizard Motorsports kommet op i speed. Det var dog ikke helt nok til at slå Farnbacher Loles Racing, så det er forsat nærmest umulig at vurdere hvem der vil sætte pole position imorgen
Eftermiddagens tider på Sebring
|
Pos |
Car |
CL |
Team |
Omg |
Hurtigste |
Gap |
|
1 |
8 |
P1 |
Team Peugeot Total |
26 |
1:44.719 |
--- |
2 |
2 |
P1 |
Audi Sport North America |
22 |
1:44.933 |
0.214 |
3 |
1 |
P1 |
Audi Sport Team Joest |
21 |
1:45.894 |
1.175 |
|
4 |
66 |
P1 |
de Ferran Motorsports |
20 |
1:46.461 |
1.742 |
5 |
9 |
P1 |
Patron Highcroft Racing |
20 |
1:46.872 |
2.153 |
6 |
16 |
P2 |
Dyson Racing |
17 |
1:50.802 |
6.083 |
|
7 |
15 |
P2 |
Lowe's Fernandez Racing |
18 |
1:51.148 |
6.429 |
8 |
37 |
P1 |
Intersport Racing |
19 |
1:53.069 |
8.350 |
9 |
12 |
P1 |
Autocon Motorsports |
19 |
1:54.193 |
9.474 |
|
10 |
3 |
GT1 |
Corvette Racing |
21 |
1:56.907 |
12.188 |
11 |
4 |
GT1 |
Corvette Racing |
19 |
1:57.069 |
12.350 |
12 |
87 |
GT2 |
Farnbacher Loles Racing |
22 |
2:02.591 |
17.872 |
|
13 |
45 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsports |
18 |
2:03.258 |
18.539 |
14 |
62 |
GT2 |
Risi Competizione |
13 |
2:03.303 |
18.584 |
15 |
95 |
GT2 |
Advanced Engineering Pecom Racing Team |
22 |
2:03.710 |
18.991 |
|
16 |
90 |
GT2 |
BMW Rahal Letterman Racing Team |
18 |
2:03.737 |
19.018 |
17 |
21 |
GT2 |
Panoz Team PTG |
21 |
2:03.948 |
19.229 |
18 |
92 |
GT2 |
BMW Rahal Letterman Racing Team |
18 |
2:04.721 |
20.002 |
|
19 |
44 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsports |
19 |
2:05.089 |
20.370 |
20 |
11 |
GT2 |
Primetime Race Group |
14 |
2:05.100 |
20.381 |
21 |
28 |
GT2 |
LG Motorsports |
17 |
2:05.192 |
20.473 |
|
22 |
40 |
GT2 |
Robertson Racing |
22 |
2:05.512 |
20.793 |
23 |
7 |
GT2 |
Drayson Racing |
22 |
2:06.735 |
22.016 |
24 |
61 |
GT2 |
Risi Competizione |
19 |
2:09.329 |
24.610 |
|
Vejgaard
Læs mere om: 21/03/09 - Sebring - ALMS |