Det var de tre Audi kørere Alexandre Premat, Oliver Jarvis samt Timo Scheider der kørte de hurtigste tider da DTM deltagerne var ude i deres fri træning på Eurospeedway Lausitzring her i formiddag, og kun 0,2 sekund skilte de tre mærkekollegaer fra hinanden. PÅ 4. pladsen kom den bedstplacerede Mercedes Benz kører, det var Jamie Green. Blandt de to danske Audi kørere var det, ikke overraskende, Tom Kristensen der klarede sig bedst, han kørte sig ind på 5. pladsen, mens Christian Bakkerud sluttede på 17. pladsen ud af de 20 startende kørere.
| | | | Den hurtigste "gamle" Audi med Alexandre Prémat i den fri træning. (Foto: Natascha Theisen) |
Kvalifikationen blev stoppet 10 minutter før tid, på grund af at Johannes Seidlitz havde en voldsom afkørsel i sin Audi fra Team Kolles.
Kvalifikationstiderne:
|
Pl. |
Kører |
Mærke |
Tid |
Diff. |
|
1 |
Alexandre Premat |
Audi |
1:18,378 |
|
2 |
Oliver Jarvis |
Audi |
1:18,575 |
+00,197 |
3 |
Timo Scheider |
Audi |
1:18,588 |
+00,210 |
|
4 |
Jamie Green |
Mercedes |
1:18,603 |
+00,225 |
5 |
Tom Kristensen |
Audi |
1:18,676 |
+00,298 |
6 |
Mattias Ekstrom |
Audi |
1:18,763 |
+00,385 |
|
7 |
Paul di Resta |
Mercedes |
1:18,786 |
+00,408 |
8 |
Martin Tomczyk |
Audi |
1:18,803 |
+00,425 |
9 |
Maro Engel |
Mercedes |
1:18,805 |
+00,427 |
|
10 |
Mike Rockenfeller |
Audi |
1:18,853 |
+00,475 |
11. |
Bruno Spengler |
Mercedes |
1:18,922 |
+00,544 |
12 |
Markus Winkelhock |
Audi |
1:19,112 |
+00,734 |
|
13 |
Mathias Lauda |
Mercedes |
1:19,137 |
+00,759 |
14 |
Katherine Legge |
Audi |
1:19,220 |
+00,842 |
15 |
Gary Paffett |
Mercedes |
1:19,417 |
+01,039 |
|
16 |
Susie Stoddart |
Mercedes |
1:19,456 |
+01,078 |
17 |
Christian Bakkerud |
Audi |
1:20,094 |
+01,716 |
18 |
Tomas Kostka |
Audi |
1:20,467 |
+02,089 |
|
19 |
Johannes Seidlitz |
Audi |
1:21,172 |
+02,794 |
20 |
Ralf Schumacher |
Mercedes |
1:31,547 |
+13,169 |
|
Kvalifikationen starter kl. 14:35. Hr. Nielsen
Læs mere om: Alexandre PrematChristian BakkerudOliver JarvisTimo ScheiderTom KristensenLausitzring31/05/09 - Lausitzring - DTM |