Peugeot'erne #9 og #8 fra Peugeot Sport Total og Team Peugeot Total indtager 1. og 2. pladserne, de har nu kørt 286 omgange og er adskilt af cirka 1½ minut. På 3 pladsen finder vi Audi #1 med Tom Kristensen bag rattet i øjeblikket. Udover Tom Kristensen's Audi på 3. pladsen, er de 'danske' bilers placeringer følgende nu:
10. pl. LMP1 Audi #15 - Christian Bakkerud
11. pl. LMP2 Porsche #31 - Team Essex - Casper Elgaard og Kristian Poulsen
13. pl. GT1 Corvette #63 - Jan Magnussen
26. pl. LMP2 Zytek #32 - Juan Barazi
GT2 Ferrari #89 - Allan Simonsen - udgået
09:08
Den førende Peugeot i pit, kørerskift fra David Brabham til Alexander Wurz.
09:11
Audi #1 inde til tankstop, Tom Kristensen stiger ud af bilen og overlader den til Allan McNish - bilen skubbes ind i pitgaragen til et check-up.
09:14 Audi #1 på vej ud på banen igen.
09:16
Peugeot #9 runder som den første 290 omgange, den har et forspring på 16,448 sekund ned til Peugeot #8 på 2. pladsen.
09:30
Team Essex Porsche #31 fører stadig LMP2 klassen, hvor de nu er 2 omgange foran Team Goh #5.
I GT1 klassen fører Corvette #63 med 12,008 sekund foran Corvette #64 - og #64'eren haler hurtigt ind på sin teamkollega i øjeblikket!
09:34
Aston Martin #009 med Harold Primat ved rattet er kørt af banen samme sted som Pescarolo raceren kørte af banen lige efter klokken 04:00 i morges - lige efter Dunlop broen.
Safety car på banen med det samme!
Mange teams benytter lejligheden til at pitte, bland dem Team Essex #31 og Team Goh #5 - de to førende biler i LMP2 klassen.
Team Essex skifter Casper Elgaard ud med Emmanuel Collard.
09:45
Peugeot #9 i pit, får monteret helt nyt motorcover/bagerste karrosseridel.
09:46
Audi #1 i pit til tankstop, bilen ligger pt. på 3. pladsen tre omgange bag den førende Peugeot #9.
09:48
Christian Bakkerud kører af banen i Audi #15under opvarmning af dækkene under safety Car, og han rammer autoværnet. Han kan fortsætte tilbage mod pitten, men bilen ser slemt medtaget ud.
Audi #15 lå på 10. pladsen.
09:49
Safety Car kører i pit, og løbet er igen givet frit!
09:55
Bakkerud kører nu ind i pitten med sin skadede Audi #15. Reparationen af raceren kan ikke klares i pitlane, og bilen skubbes ind i pitgaragen.
I Corvette kampen om 1. pladsen i GT1 klassen, er #64 nu kommet foran #63.
Audi #3 kører af banen og holder i 'kattegruset' - den skal slæbes væk.
Der monteres helt ny front på Audi #15, mens Christian bakkerud bliver siddende i raceren.
10:00
19. time slutter som den startede med Peugeot'erne #9 og #8 fra Peugeot Sport Total og Team Peugeot Total på 1. og 2. pladserne
Stillingen efter 19. time:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Omg. |
|
1 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
302 |
2 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
302 |
3 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
300 |
|
4 |
007 |
LMP1 |
AMR Eastern Europe |
Lola B09/60-Aston Martin |
295 |
5 |
11 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
292 |
6 |
14 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
290 |
|
7 |
13 |
LMP1 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B08/60-Aston Martin |
290 |
8 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo 01-Judd |
290 |
9 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
289 |
|
10 |
15 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
283 |
11 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
283 |
12 |
5 |
LMP2 |
NAVI Team Goh |
Porsche RS Spyder |
280 |
|
13 |
008 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
272 |
14 |
64 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
272 |
15 |
63 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
272 |
|
16 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B09/80-Judd |
271 |
17 |
12 |
LMP1 |
Signature Plus |
Courage LC70-Judd |
269 |
18 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola B09/86-Mazda |
268 |
|
19 |
73 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
266 |
20 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
264 |
21 |
23 |
LMP1 |
Strakka Racing |
Ginetta Zytek 09S |
261 |
|
22 |
82 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
260 |
23 |
4 |
LMP1 |
Creation Autosportif |
Creation Judd |
258 |
24 |
97 |
GT2 |
BMS Scuderia Italia SPa |
Ferrari F430 GT |
258 |
|
25 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
258 |
26 |
76 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
257 |
27 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Ferrari F430 GT |
257 |
|
28 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
256 |
29 |
78 |
GT2 |
AF Corse SRL |
Ferrari F430 GT |
255 |
30 |
83 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
254 |
|
31 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
252 |
32 |
85 |
GT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
251 |
33 |
99 |
GT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
247 |
|
34 |
84 |
GT2 |
Team Modena |
Ferrari F430 GT |
247 |
35 |
81 |
GT2 |
Team Advanced Engineering |
Ferrari F430 GT |
235 |
36 |
87 |
GT2 |
Drayson Racing |
Aston Martin Vantage |
232 |
|
37 |
66 |
GT1 |
Jetalliance Racing GmbH |
Aston Martin DBR9 |
227 |
38 |
39 |
LMP2 |
Kruse-Schiller Motorsport |
Lola B07/46-Mazda |
225 |
39 |
10 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
219 |
|
40 |
96 |
GT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
214 |
41 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Peugeot 908 HDi FAP |
210 |
42 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
208 |
|
43 |
30 |
LMP2 |
Racing Box SRL |
Lola B09/80-Judd |
203 |
44 |
80 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsport |
Porsche 911 GT3 RSR |
194 |
45 |
75 |
GT2 |
Endurance Asia Team |
Porsche 911 GT3 RSR |
185 |
|
46 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
183 |
47 |
6 |
LMP1 |
Team LNT |
Ginetta Zytek 09S |
178 |
48 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R15 TDI |
104 |
|
49 |
41 |
LMP2 |
GAC Racing Team |
Zytek 07S |
102 |
50 |
70 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
102 |
51 |
72 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
99 |
|
52 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Bruneau |
Radical-AER |
91 |
53 |
40 |
LMP2 |
Quifel-ASM Team |
Ginetta Zytek 09S |
46 |
54 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
|
55 |
68 |
GT1 |
JLOC |
Lamborghini Murcielago |
1 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Le Mans13/06/09 - Le Mans - Le Mans |