Med 1:49,256 mellem sig er det stadig de to Peugeot racere #9 der fører foran #8. De to er 2 omgange foran Audi #1 raceren. Disse biler har kørt henholdsvis 305 og 303 omgange. Udover Tom Kristensen's Audi på 3. pladsen, er de 'danske' bilers placeringer følgende nu:
11. pl. LMP1 Audi #15 - Christian Bakkerud
10. pl. LMP2 Porsche #31 - Team Essex - Casper Elgaard og Kristian Poulsen
15. pl. GT1 Corvette #63 - Jan Magnussen
25. pl. LMP2 Zytek #32 - Juan Barazi
Udgået GT2 Ferrari #89 - Allan Simonsen
10:02
Audi #15 på banen igen. Christian Bakkerud's far - Bjørn Bakkerud - oplyser at årsagen til uheldet skyldes en knækket ophæng.
Det er fortsat Team Essex #31 der fører i LMP1 klassen, men Corvette #63 har mistet føreingen i GT1 klassen til søsterbilen #64.
10:13
Den officielle vejrudsigt over banen varsler regn omkring klokken 11, det kan måske være til gavn for Audi #1 der hele tiden døjer med at være for varm, samtidig med at Audi'erne plejer at være hurtigst i regnvejr.
10:21
Det forlyder at de er begyndt at dryppe nu ved pitområdet, men banen er stadig helt tør!
10:23
Corvette #64 kører i pit, dermed 'arver' #63 føringen i GT1 klassen, da der kun var 0,680 sekund mellem dem!
10:30
Den førende Peugeot #9 har nu rundet 310 omgange.
Peugeot #8 og Audi #1 i pit til tankstop og nye dæk.
10:35
Team Essex inde til tankstop - Emmanuel Collard bliver i bilen.
10:36
Audi #3 af banen i Dunlop chicanen, med Primat redder den ud på asfalten igen, men der er nu skader på fronten på raceren.
Corvette #64 er efter #63's pitstop tilbage i front i GT1 klassen.
Porsche #5 - Team Goh - inde til pitstop og kørerskift.
10:40
Der tales stadig om regnbyger, men hidtil er der ingen tegn på våd bane.
10:41
Audi #3 i pit til 'eftersyn' på grund af afkørslen. Der bliver monteret helt ny front!
10:43
Team Essex mekanikerne gør deres regndæk klar.
10:48
Det regner nu ude ved Tertre Rouge svinget, hvor tilskuerne har slået paraplyerne op.
10:50
Team Essex #31 fører fortsat LMP2 klassen, hvor de er 3 omgange foran Team Goh #5.
Der forventes mere regn inden denne time er slut, men om det er nok til at påvirke løbet, er det helt store spørgsmål i øjeblikket!
10:55
Allan Simonsen oplyser, at der har været mange små problemer med deres Ferrari #89, blandt andet tre punkteringer i høj hastighed, skader på undervognen, men det var en beskadiget køler der endelig satte dem ud af løbet i år.
Vi slutter den 20. time med Peugeot #9 på 1. pladsen.
#8 Peugeot'en er på 2. pladsen og Audi #1 kører på 3. pladsen.
Stillingen efter 20 timer:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Omg. |
|
1 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
319 |
2 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
319 |
3 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
317 |
|
4 |
007 |
LMP1 |
AMR Eastern Europe |
Lola B09/60-Aston Martin |
312 |
5 |
11 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
308 |
6 |
13 |
LMP1 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B08/60-Aston Martin |
306 |
|
7 |
14 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
306 |
8 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
306 |
9 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo 01-Judd |
306 |
|
10 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
299 |
11 |
15 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
298 |
12 |
5 |
LMP2 |
NAVI Team Goh |
Porsche RS Spyder |
296 |
|
13 |
008 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
289 |
14 |
64 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
287 |
15 |
63 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
286 |
|
16 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B09/80-Judd |
286 |
17 |
12 |
LMP1 |
Signature Plus |
Courage LC70-Judd |
285 |
18 |
73 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
281 |
|
19 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
278 |
20 |
82 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
274 |
21 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola B09/86-Mazda |
273 |
|
22 |
97 |
GT2 |
BMS Scuderia Italia SPa |
Ferrari F430 GT |
272 |
23 |
23 |
LMP1 |
Strakka Racing |
Ginetta Zytek 09S |
271 |
24 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
271 |
|
25 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Ferrari F430 GT |
270 |
26 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
269 |
27 |
78 |
GT2 |
AF Corse SRL |
Ferrari F430 GT |
269 |
|
28 |
83 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
268 |
29 |
4 |
LMP1 |
Creation Autosportif |
Creation Judd |
265 |
30 |
85 |
GT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
265 |
|
31 |
76 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
262 |
32 |
84 |
GT2 |
Team Modena |
Ferrari F430 GT |
260 |
33 |
99 |
GT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
255 |
|
34 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
252 |
35 |
81 |
GT2 |
Team Advanced Engineering |
Ferrari F430 GT |
249 |
36 |
87 |
GT2 |
Drayson Racing |
Aston Martin Vantage |
246 |
|
37 |
66 |
GT1 |
Jetalliance Racing GmbH |
Aston Martin DBR9 |
242 |
38 |
96 |
GT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
228 |
39 |
39 |
LMP2 |
Kruse-Schiller Motorsport |
Lola B07/46-Mazda |
225 |
|
40 |
10 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
219 |
41 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Peugeot 908 HDi FAP |
210 |
42 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
208 |
|
43 |
30 |
LMP2 |
Racing Box SRL |
Lola B09/80-Judd |
203 |
44 |
80 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsport |
Porsche 911 GT3 RSR |
194 |
45 |
75 |
GT2 |
Endurance Asia Team |
Porsche 911 GT3 RSR |
185 |
|
46 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
183 |
47 |
6 |
LMP1 |
Team LNT |
Ginetta Zytek 09S |
178 |
48 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R15 TDI |
104 |
|
49 |
41 |
LMP2 |
GAC Racing Team |
Zytek 07S |
102 |
50 |
70 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
102 |
51 |
72 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
99 |
|
52 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Bruneau |
Radical-AER |
91 |
53 |
40 |
LMP2 |
Quifel-ASM Team |
Ginetta Zytek 09S |
46 |
54 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
|
55 |
68 |
GT1 |
JLOC |
Lamborghini Murcielago |
1 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Le Mans13/06/09 - Le Mans - Le Mans |