Peugeot #9 er her ved starten på den 21. time 1:48,208 foran Peugeot #8 der er på 2. pladsen i øjeblikket, hvor vi har Tom Kristensen's Audi #1 på 3. pladsen, men den er desværre 2 omgange bag Peugeot'erne. Der er efter 20 timers kørsel på Le Mans bane stadig 38 biler tilbage ud af de 55 startende. Udover Tom Kristensen's Audi på 3. pladsen, er de 'danske' bilers placeringer følgende nu:
10. pl. LMP2 Porsche #31 - Team Essex - Casper Elgaard og Kristian Poulsen
11. pl. LMP1 Audi #15 - Christian Bakkerud
15. pl. GT1 Corvette #63 - Jan Magnussen
25. pl. LMP2 Zytek #32 - Juan Barazi
Udgået GT2 Ferrari #89 - Allan Simonsen
11:05
Peugeot #9 runder som den første 320 omgange på den 16,629 kilometer lange bane.
Team Essex #31 fører stadig i LMP2 klassen, hvor de nu er 3 omgange foran Team Goh #5.
I GT1 klassen er det Corvette #64 der fører an i øjeblikket, den er 21,144 sekund foran #63.
11:15
Audi #1 i pit til tankstop, Allan McNish bliver siddende i bilen.
11:20
Casper Elgaard gør sig klar i Team Essex pitten.
11:24
Audi #1 i pit til tankning, Allan McNish bliver i bilen, plus montering af et nyt rat!
11:29
Team Essex #31 i pit fra 1. pladsen i LMP1 klassen.Kørerskift hvor Casper Elgaard og Emmanuel Collard bytter plads.
11:30
Audi #1 i pit igen, bilen skubbes ind i pitgaragen til servide, samtidig hopper Allan McNish ud af bilen der overtages af Rinaldo Capello.
Deres tidligere problem var åbenbart ikke kun relateret til elektronikken i rattet.
Motorcovered bliver tage af, det her koster tid!
Der er hektisk aktivitet i Audi teamet.
11:34 - Så er også bagspoileren afmonteret på Audi'en.
Der er nu bekymrede miner i Audi lejren, samtidig med de problemer som de slås med i pitten, kan de konstaterer at de nu er 4 omgange bag den førende bil.
11:40
Corvette #63 er tilbage i front i GT1 klassen, hvor den er få vognlængder foran #64.
Audi monterer bagvingen på Audi #1.
11:42 - Audi #1 kører ud på banen igen - den er nu 5 omgange bag den førende Peugeot #9.
Samtidig holder Audi #3 ude i sandfanget oppe ved Dunlop broen.
Allan McNish spinder to gange på den første omgang efter den lange besøg i pitten.
11:50
Corvette #64 kører forbi #63.
Tom Kristensen oplyser at teamet har udskiftet venstre baghjulsophæng på Audi #1, samt at han sandsynligvis skal køre de sidste par timer af løbet i bilen.
Chancerne for at indhente de to foran kørende Peugeot racere #9 og #8 på 1. og 2. pladserne er ikke store, med mindre de løber ind i problemer. Derimod skal Audi'en heller ikke løbe ind i flere problemer, for så mister de sandsynligvis deres 3. plads til Aston Martin #007 der kun er en omgang bagefter.
11:58
Peugeot #9 i pit til tankning og dækskift.
Peugeot #8 kommer ind til samme behandling.
Denne time slutter ligesom de mange foregående med Peugeot #9 foran Peugeot #8 på de to første pladser, og med Audi #1 stadig på 3. pladsen.
Stillingen efter 21. time:
|
Pl. |
# |
Kl. |
Team |
Mærke |
Omg. |
|
1 |
9 |
LMP1 |
Peugeot Sport Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
336 |
2 |
8 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
336 |
3 |
1 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
329 |
|
4 |
007 |
LMP1 |
AMR Eastern Europe |
Lola B09/60-Aston Martin |
328 |
5 |
11 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
324 |
6 |
13 |
LMP1 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B08/60-Aston Martin |
323 |
|
7 |
7 |
LMP1 |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDi FAP |
323 |
8 |
14 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
323 |
9 |
16 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Pescarolo 01-Judd |
322 |
|
10 |
31 |
LMP2 |
Team Essex |
Porsche RS Spyder |
314 |
11 |
15 |
LMP1 |
Team Kolles |
Audi R10 TDI |
314 |
12 |
5 |
LMP2 |
NAVI Team Goh |
Porsche RS Spyder |
312 |
|
13 |
008 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
305 |
14 |
64 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
301 |
15 |
63 |
GT1 |
Corvette Racing |
Corvette C6.R |
301 |
|
16 |
33 |
LMP2 |
Speedy Racing Team Sebah |
Lola B09/80-Judd |
301 |
17 |
12 |
LMP1 |
Signature Plus |
Courage LC70-Judd |
300 |
18 |
73 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
295 |
|
19 |
24 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
292 |
20 |
82 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
288 |
21 |
3 |
LMP1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R15 TDI |
287 |
|
22 |
97 |
GT2 |
BMS Scuderia Italia SPa |
Ferrari F430 GT |
286 |
23 |
23 |
LMP1 |
Strakka Racing |
Ginetta Zytek 09S |
283 |
24 |
78 |
GT2 |
AF Corse SRL |
Ferrari F430 GT |
283 |
|
25 |
83 |
GT2 |
Risi Competizione |
Ferrari F430 GT |
282 |
26 |
92 |
GT2 |
JMW Motorsport |
Ferrari F430 GT |
279 |
27 |
85 |
GT2 |
Snoras Spyker Squadron |
Spyker C8 Laviolette |
279 |
|
28 |
4 |
LMP1 |
Creation Autosportif |
Creation Judd |
276 |
29 |
84 |
GT2 |
Team Modena |
Ferrari F430 GT |
274 |
30 |
25 |
LMP2 |
RML |
Lola B09/86-Mazda |
273 |
|
31 |
32 |
LMP2 |
Barazi Epsilon |
Zytek 07S |
272 |
32 |
99 |
GT2 |
JMB Racing |
Ferrari F430 GT |
265 |
33 |
76 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
262 |
|
34 |
81 |
GT2 |
Team Advanced Engineering |
Ferrari F430 GT |
262 |
35 |
87 |
GT2 |
Drayson Racing |
Aston Martin Vantage |
259 |
36 |
66 |
GT1 |
Jetalliance Racing GmbH |
Aston Martin DBR9 |
256 |
|
37 |
009 |
LMP1 |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60-Aston Martin |
252 |
38 |
96 |
GT2 |
Virgo Motorsport |
Ferrari F430 GT |
241 |
39 |
39 |
LMP2 |
Kruse-Schiller Motorsport |
Lola B07/46-Mazda |
235 |
|
40 |
10 |
LMP1 |
Team ORECA Matmut AIM |
ORECA 01-AIM |
219 |
41 |
17 |
LMP1 |
Pescarolo Sport |
Peugeot 908 HDi FAP |
210 |
42 |
35 |
LMP2 |
OAK Racing |
Pescarolo 01-Mazda |
208 |
|
43 |
30 |
LMP2 |
Racing Box SRL |
Lola B09/80-Judd |
203 |
44 |
80 |
GT2 |
Flying Lizard Motorsport |
Porsche 911 GT3 RSR |
194 |
45 |
75 |
GT2 |
Endurance Asia Team |
Porsche 911 GT3 RSR |
185 |
|
46 |
89 |
GT2 |
Hankook Team Farnbacher |
Ferrari F430 GT |
183 |
47 |
6 |
LMP1 |
Team LNT |
Ginetta Zytek 09S |
178 |
48 |
2 |
LMP1 |
Audi Sport North America |
Audi R15 TDI |
104 |
|
49 |
41 |
LMP2 |
GAC Racing Team |
Zytek 07S |
102 |
50 |
70 |
GT2 |
IMSA Performance Matmut |
Porsche 911 GT3 RSR |
102 |
51 |
72 |
GT1 |
Luc Alphand Aventures |
Corvette C6.R |
99 |
|
52 |
26 |
LMP2 |
Bruichladdich Bruneau |
Radical-AER |
91 |
53 |
40 |
LMP2 |
Quifel-ASM Team |
Ginetta Zytek 09S |
46 |
54 |
77 |
GT2 |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
|
55 |
68 |
GT1 |
JLOC |
Lamborghini Murcielago |
1 |
|
Hr. Nielsen
Læs mere om: Le Mans13/06/09 - Le Mans - Le Mans |