DTC Invitation Only   14/08/09

Stor fremgang på Padborg Park for Martin Marrill
- men stadig ikke helt tilfreds
Når man som kører efter en DTC løbsweekend kan se, at man har kørt hurtigste omgang i Invitation Only klassen i de fleste sessions lørdag og søndag, og alligevel ikke er helt tilfreds, så er der kun en ting der gælder; det er næste løbsweekend.

DTC Invitation Only køreren Martin Marrill havde vel nok den bedste løbsweekend i år. Fra lørdagens første frie træning og frem til kvalifikationen fandt M-Sport 8 tiendedele sekund i setup ændringer. Så på den tekniske front var der stor tilfreds i teamet, havde det ikke været for et tilbagevendende bremseproblem.

Lørdagen skulle vise sig at blive utroligt spændende. Dette til trods for at Invitation Only klassens tredje kører, Jens Ole Mathiesen, desværre var forhindret i at deltage i weekendens løb. Så scenen var sat: en tvekamp med John Hansen som kører i en identisk Seat Leon Supercopa. Dette betød at M-Sport teamet gav alt hvad de havde, i kampen om trofæet på Padborg Park.


(Foto: Stefan Mehl-Ludvigsen)

”Vi har altid været hurtige på Padborg Park, ”fortæller Martin. ”Vi glæder os altid til at komme sydpå, for at finde ud af præcist hvor vi står med vores seneste forbedringer. John har imidlertid også haft travlt, så det endte med at blive en tvekamp om de sidste tusindedele i kvalifikationen.”

”Jeg kørte 3 hurtige omgange og kørte så i pit. Imens kørte John omgang efter omgang, mens jeg havde mit team til at stå og holde øje med timing skærmen. Vi kunne se John sætte hurtigere og hurtigere tider, og til sidst slog han os.”

”Så var der kun en ting at gøre, og det er at køre ud igen. Jeg havde kun en omgang til at sætte tiden, så jeg satte alt på et bræt og så var den hjemme. Med kun 0,010 sekund var vores første klassepole hjemme.

Søndagens tre heat var mindst lige så intense; de to kvalifikationsheat var en lang og varm kamp med John Hansen om point. Forud for løbet var Marrill bagud med 1 point i Invitation Only mesterskabet, og med Mathiesen på sidelinien var opgaven primært at sikre så mange point som muligt.

”Efter første heat blev sat i gang, stod der pludseligt tre biler på tværs i det første sving. Havde Carlsen ikke rullet et par meter efter sammenstødet, så havde jeg ikke haft nok asfalt til at komme forbi ham.”


(Foto: Stefan Mehl-Ludvigsen)

Vejret er som altid på Padborg Park uforudsigeligt, og med et truende regnvejr som angiveligt skulle true finaleheatet, så valgte teamet at satse de bedste dæk på heat 2, og så afvente vejrets ageren forud for dagens sidste heat.

”Jeg havde valget imellem at tro på tørvejr i finaleløbet, eller satse på det sikre og bruge de bedste dæk i det andet kvalifikationsheat. Det gik så anderledes, men løbet blev trods dette så kaotisk og spændende at jeg er glad for at jeg traf det valg.”

”Finaleheatet er altid spændende for os Invitation Only kørere, eftersom vi kan komme på podiet. John var dog rigtig hurtig, og jeg gav simpelthen alt. Der var ikke noget at gøre, John løb med trofæet. Men det var en fed kamp!”

Næste løb er på FDM Jyllandsringen den 21. / 23. August. Martin Marrill fører Invitation Only klassen med 195, et point foran John Hansen. Jens Ole Mathiesen har 145 point, så kampen om mesterskabet er på vej ind i den afsluttende fase.

Aslak Vind
Press Officer
Martin Marrill
M-Sport


Læs mere om:
  • Martin Marrill
  • Padborg Park
  • 09/08/09 - Padborg Park - Danish Touringcar Challenge

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk