DMV Tourenvagen Challenge    29/10/09

HansenRacing på Hockenheim
Som sidste år havde vi valgt at slutte sæsonen med finale løbet på Hockenheims GP-bane 16-17 oktober, da vi synes at SSC-sæsonen i DK slutter lidt tidligt.
Vejret var flot da vi kørte derned om torsdagen, og vi håbede at vejret ville arte sig. På Hockenheim kan det forår og efterår, være både sommerligt og vinterligt.
Det skulle vise sig at det blev vinerligt, med ca. 2 grader og regnvejr.


(Foto: HansenRacing)

Til den frie træning var det endnu tørt, men med en asfalt temperatur på tæt ved 0 grader var det næsten umuligt at få varme og greb i dækkene, så da det begyndte at regne inden føste tidtagning, var det med en vis lettelse, da regndækkene trods kulden gav et rimeligt greb.

Det endte med 8. plads generelt og 2. plads i klassen med bar superbiler foran (og også bagved).
Godkendt !

Den nye motor og motorstyring artede sig perfekt, der var virkelig "Crunch " i den nu selvom det regnede og man ikke kunne bruge det som i tørrevejr nåede BMW'en dog begræmseren ved 240 km/t. inden bremsepunktet på langsiden.
De udsætttere jeg det halve af sæsonen ikke har kunnet lokalisere var væk. Det må have ligget i den gamle motorstyring.
Dejligt!

Anden tidtagning forløb også planmæssig dog med en 15. plads som resultat!
Vi fandt aldrig ud af årsagen, men ned til 11. pladsen som Michael Holden indtog, i sin nye porsche 997 Cup, var kun 2/10 sekund, så det var små marginaler.

Raceday
Starten på race 1 (starten er altid rullende) førløb perfekt, men jeg tabte en placering i løbet, der ret hurtigt stabiliserede sig , og endte på 9. pladsen generelt og 2. pladsen i klassen.
Det kunne nok ikke være meget bedre, da der er masser af MEGET potente biler. Michael Holden blev iøvrigt 13'er generelt.


(Foto: HansenRacing)

Starten på Race 2 var lidt mere spændende, da jeg jo helst skulle lidt frem i rækkerne. Jeg snuppede en 5-6 stykker på den første omgang, og nåede 2 Porscher der havde en fin dyst om 8-9 pladsen.
Den dyst besluttede jeg at deltage i, da jeg kunne mærke at jeg var hurtigere, den ene fik jeg hurtigt nedkæmpet og nåede den anden Porsche, der viste sig at være Michael Holden, og vi havde en fin dyst om 7. pladsen som jeg vandt, da jeg stressede ham over et par omgange indtil i sine defensive linier fik en dårlig udgang i et venstre sving, hvorefter jeg i det næste højre sving kunne dykke indenom.

Derefter var der fri bane , de forankørende var stukket af Pludselig ser jeg en Corvette der kom stormende bagfra og han prøvede hele regelbogen om hvordan man kommer forbi.
Jeg brugte til gengæld bogen om hvordan man undgår at blive overhalet og da han en tre-fire gange var helt ude for enden af afkørselsarealerne og vende opgav han, og måske hans dæk, og faldt langt tilbage, så jeg kunne køre i mål på 7. pladsen generelt og nummer 2 i klassen.

Det var jeg yderst godt tilfreds med i dette felt af superbiler og det var en god afslutning af sæsonen selvom differentialet 3-400 meter efter målstregen besluttede , uden varsel at nu havde det kørt nok.
Held i uheld kan man sige.
Sidst jeg var på Hockenheim var det motoren der opgav , men 3-400 meter før målstregen . Ærgeligt, men that's racing .

HansenRacing


Læs mere om:
  • Jørgen 'Gamle' Hansen
  • Hansen Racing
  • Hockenheim

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk