Williams teamet der mere eller mindre har ligget underdrejet i forhold til topteamene i flere år, lancerer en helt ny bil til 2010 sæsonen. 2009 modellen var vel en af de mest konstante biler over sæsonen, samtidigt med at den havde en rimelig god performance på alle typer af baner. Men ifølge Sam Michael, teamchef, så er der ikke meget genbrug over 2010 modellen. Den er udviklet på et helt blankt stykke papir på tegnebrædtet. Sam Michael, teamchef hos Williams, tror på at 2010 sæsonen skal være en form for vendepunkt for Williams teamet. Han mener at Williams bilen i 2009 var noget af det mest konstante, især når man ser på de forskellige typer af baner. Williams bilen klarede sig for så vidt godt på alle typer af baner.
2010 modellen er dog ifølge Sam Michael, stort set helt ny. Efter den noget radikale reglementsændring til 2009 sæsonen på aerodynamikken, så har Williams teamet nærstuderet de opsamlede data og har nærlæst reglementet yderligere. Resultatet er ifølge Sam Michael at man har fundet frem til et noget mere aggrasivt aerodynamisk design som ifølge de foreløbige simuleringer, har givet store fordele i forhold til tidligere.
Sam Michael venter sig også meget af teamets to ny kørere i denne sæson. For Rubens Barrichellos vedkommende mener han, at Rubens Barrichello er en kører der vil se resultater. Hvilket nok hænger sammen med at Rubens Barrichello er i sin karrieres efterår når det gælder Formel 1. For Nico Hulkenberg er det ungdommens talent og mod der presser på. Sam Michael ser kombinationen af de to kørere som perfekt til 2010 sæsonen.
Williams teamet har ydermere øvet sig i pitstops. Som bekendt bliver det forbudt med brændstofpåfyldning under løb i 2010 sæsonen. Derfor har teamet øvet sig i dækskifte, og er nu nede på 3 sekunder. Enkelte gange har man været under, og det bliver sandsynligvis sat nye rekorder for dækskifte hen over sæsonen, efterhånden som alle teams får indøvet den nye praksis. Dons
Læs mere om: Nicolas HülkenbergRubens BarrichelloWilliams F1 Team |