ALMS   17/03/10

Sebring 12 timer - tirsdag - test 2
American Le Mans SeriesDenne sene eftermiddagstræning som endnu engang er en 1-times session, er samtidig den sidste uofficielle træning før den rigtige uge går i gang senere på dagen, dansk tid. Peugeot er tilbage på sporet med begge deres biler efter en lidt uheldig start hvor Peugeot nr. 8 i går måtte give op efter få minutters kørsel, med et gearkasse problem.

Denne eftermiddags session gik dog ikke hel fris for problemer på banen. Den første der var en tur udenfor asfalten var GT2 Corvette nr. 4 der spandt af i sving 16 men helt uden at bilen var kommet til skade.

Herefter var det Flying Lizard Motorsports Porsche 997 GT3 RSR med nr. 44 der spandt af banen et sted imellem sving 4 og 5. Bilen kunne efterfølgende ikke startes ude på bane, og måtte derfor fragtes tilbage til pitlane.

Det hele endte med at Peugeot 908 HDi FAP nr.08 med Lamy, Bourdais og Minassian var hurtigst med tiden 1:46.232. Aston Martin med Fernandez, Mücke og Primat var næst hurtigst.

Hurtigste LMP2 bil var Patrón Highcroft Racing HPD ARX-01cefterfulgt af Dyson Racing Lola Mazda.

Det er i dag det for alvor går løs på Sebring, med officielle fri træning, og her vil vi for første gang se om der reelt er ved at være styr på performance forskellen imellem benzin og diesel biler i LMP1 klassen. Flere træninger og test har vist at benzin LMP1’erne er meget tæt på diesel bilerne.

Vejgaard


Læs mere om:
  • Sebring
  • 20/03/10 - Sebring - ALMS

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk