Dagens eneste træning på Sebring er nu afviklet, og her må vi konstatere at Peugeot trådte i karakter, og de satte alle andre til vægs. Nu skal vi så lige huske at Aston Martin LMP1 teamet ikke har kørt med i dag, og de har jo hidtil kunne følge med diesel Peugeot’erne. Så i morgen får vi syn for sagen om Peugeot virkelig får konkurrence på Sebring eller? Dagens hurtigste LMP1 tid blev sat af Peugeot. (Foto: Motorsporten.dk)
LMP2 klassen overraskede som de har for vane og Patrón Highcroft Racing var hurtigst med deres HPD ARX-01c og det var faktisk den hurtigste benzin bil i feltet i dag.
David Brabham og hans team satte den hurtigste LMP2 tid. (Foto: Motorsporten.dk)
Jan Magnussen var hurtigst i GT2 klassen og det var selvfølgeligt den bedst tænkelige start for ham og Corvette teamet, og faktisk er det lidt en overraskelse for mig at Corvette er hurtigere end Risi Competizione der ellers har domineret GT2 klassen det seneste år.
Jan Magnussen i teamet's GT2 Corvette (Foto: Motorsporten.dk)
Til gengæld ser det ikke ud til at Jaguar RSR teamet et skridt videre siden vintertesten. Deres GT2 Jaguar XKRS er stadig helt og aldeles håbløs, og i dag har den kun kørt to omgange.
RSR Jaguaren på en af de 2 omgange den var ude og blive luftet. (Foto: Motorsporten.dk)
Så er der LMPC og GTC klassen tilbage, og jeg er nødt til at sige det igen. De to klasser er fyld i feltet, og desværre fyld der ikke bidrager med noget seværdig race.
Tiderne fra Sebring onsdag:
|
Pos |
CL |
Bil |
Kører |
Omg |
Tid |
Gap |
|
1 |
P1 |
Peugeot 908 HDI FAP |
Gene/Wurz/Davidson |
45 |
1:45.811 |
--- |
2 |
P1 |
Peugeot 908 HDI FAP |
Lamy/Bourdais/Mina |
45 |
1:46.148 |
-0.337 |
3 |
P2 |
HPD ARX-01c |
Brabham/Pagenaud/M |
28 |
1:47.995 |
-2.184 |
|
4 |
P1 |
Lola B09 60/Judd |
Drayson/Cocker/Pir |
41 |
1:48.793 |
-2.982 |
5 |
P2 |
Porsche RS Spyder |
Pickett/Maassen/Gr |
28 |
1:49.530 |
-3.719 |
6 |
P2 |
Lola B09 86/Mazda |
Dyson/Meyrick/Smit |
34 |
1:49.598 |
-3.787 |
|
7 |
P1 |
Lola B06 10/AER |
Willman/Burgess/Eh |
19 |
1:52.895 |
-7.084 |
8 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
Wallace/Hildebrand |
35 |
1:57.101 |
-11.290 |
9 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
Zugel/Jeannette/Ju |
23 |
1:57.254 |
-11.443 |
|
10 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
Tucker/Gue/Hunter- |
31 |
1:57.347 |
-11.536 |
11 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
Feinberg/Marcelli/ |
36 |
1:57.599 |
-11.788 |
12 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
Tucker/Wilkins/Bou |
33 |
1:57.624 |
-11.813 |
|
13 |
LMPC |
Oreca FLM09 |
Pagerey/Ducote/Won |
31 |
2:01.565 |
-15.754 |
14 |
GT2 |
Chevrolet Corvette ZR1 |
Magnussen/O'Connel |
28 |
2:01.837 |
-16.026 |
15 |
GT2 |
Chevrolet Corvette ZR1 |
Beretta/Gavin/Coll |
28 |
2:02.020 |
-16.209 |
|
16 |
GT2 |
Ferrari 430 GT |
Melo/Kaffer/Bruni |
30 |
2:02.268 |
-16.457 |
17 |
GT2 |
Porsche 911 GT3 RSR |
Sellers/Pilet/Henz |
23 |
2:02.369 |
-16.558 |
18 |
GT2 |
Porsche 911 GT3 RSR |
Bergmeister/Lieb/L |
22 |
2:02.466 |
-16.655 |
|
19 |
GT2 |
Ferrari 430 GT |
Krohn/Jonsson/van |
27 |
2:03.186 |
-17.375 |
20 |
GT2 |
Porsche 911 GT3 RSR |
Law/Neiman/Lietz |
22 |
2:03.386 |
-17.575 |
21 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
Sweedler/Kapudija/ |
27 |
2:06.986 |
-21.175 |
|
22 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
Lewis/Vento/Aschen |
18 |
2:07.924 |
-22.113 |
23 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
Richard/Ende/Lally |
22 |
2:08.357 |
-22.546 |
24 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
Curtis/Pilgrim/Sof |
23 |
2:08.628 |
-22.817 |
|
25 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
Gonzalez/Diaz/Kell |
25 |
2:09.308 |
-23.497 |
26 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
Rodriguez/Friedman |
24 |
2:12.353 |
-26.542 |
27 |
GTC |
Porsche 911 GT3 Cup |
Gonzalez/Leitzinge |
23 |
2:14.638 |
-28.827 |
|
28 |
GT2 |
Jaguar XKRS |
Gentilozzi/Goossen |
2 |
2:29.501 |
-43.690 |
|
Selvom man er den hurtigste, kan man også satse for meget, bilen slap fra hændelsen uden mén. (Foto: Motorsporten.dk) Vejgaard
Læs mere om: Sebring20/03/10 - Sebring - ALMS |