Nu strammer det til på Sebring. Torsdagen byder på 3 frie træninger, hvoraf den sidste træning er en nat session. Nu er det ikke tiden hvor der kan lurepasses mere og derfor vil dagen i dag gøres os lidt klogere i forholdet til hvor stor performance forskel der er på en diesel og benzin LMP1. Torsdagens første session bød på Peugeot 908 HDi FAP 1-2 men ikke mere overbevisende end at benzin LMP1’eren sagtens kan følge dem. Der er 0.6 sekund imellem den hurtigste diesel og hurtigste benzin, og det kan godt lyde af meget, men for blot et år siden var der mere end 2 sekunder, så det går bestemt i den rigtige retning set med en racetilskuers øjne.
Peugeot nr. 08 var formiddagens hurtigste (Foto: Motorsporten.dk)
Både Drayson Racing og Aston Martin Racing kandiderer alvorligt til at presse de to Peugeot’er og jeg kan kun hilse det velkommen med en performance udligning imellem diesel og benzin bilerne.
David Brabham i Acura var hurtigst i første test i dag i P2 (Foto: Motorsporten.dk)
GT2 klassen blev i denne session domineret af BMW Rahal Letterman Racing Team og deres to BMW M3’er. Jan Magnussen og Corvette racing er 0.681 sekund efter med deres Chevrolet Corvette ZR1. ikke på nogen måde en katastrofe da Jan Magnussen i går kørte tider der næsten matchede de tider BMW har kørt i denne session.
Corvette nr. 3 med bl.a. Jan Magnussen kunne ikke helt følge BMW'erne (Foto: Motorsporten.dk)
Det ser også ud til at Jaguar teamet har fået lidt mere speed, men stadig er der meget arbejde foran det team, før de kan tillade sig at håbe på noget der minder om at blande sig i toppen af GT2 klassen.
LMPC er en af de to ’fyld’ klasser som deltager på Sebring i år og her er Intersport Racing stadig med. Det var jo planen at de deltog både i LMP1 og LMPC, men LMP1 bilen blev smadret i mandags og derfor har de kun LMPC bilen med nu. Teamet klarede sig dog ikke så godt i denne session, hvor det var Level 5 Motorsports der toppede med klassens bedste tid.
Senere på aftenen dansk kommer der endnu en fri træning, og i Nat dansk tid køres aften træningen på Sebring.
Tiderne fra 1. fri træning:
|
Pos |
# |
Cls |
Kørere |
Team |
Bil |
Tid |
Gap |
|
1. |
08 |
P1 |
N.Minassian, P.Lamy, S.Bourdais |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDI |
1:45.840 |
|
2. |
07 |
P1 |
M.Gene, A.Wurz, A.Davidson |
Team Peugeot Total |
Peugeot 908 HDI |
1:46.071 |
0.231 |
3. |
8 |
P1 |
P.Drayson, J.Cocker, E.Pirro |
Drayson Racing |
Lola B09/60 Judd |
1:46.455 |
0.615 |
|
4. |
007 |
P1 |
S.Mucke, H.Primat, A.Fernandez |
Aston Martin Racing |
Lola B09/60 AM |
1:47.103 |
1.263 |
5. |
1 |
P2 |
D.Brabham, S.Pagenaud, Franchitti |
Patron Highcroft Racing |
HPD ARX-01c Honda |
1:47.308 |
1.468 |
6. |
6 |
P2 |
G.Pickett, K.Graf, S.Maassen |
Team Cytosport |
Porsche RS Spyder |
1:49.455 |
3.615 |
|
7. |
16 |
P2 |
C.Dyson, G.Smith, A.Meyrick |
Dyson Racing Team |
Lola B09/86 Mazda |
1:49.593 |
3.753 |
8. |
12 |
P1 |
B.Willman, T.Burgess, P.Ehret |
Autocon Motorsports |
Lola B06/10-AER |
1:53.308 |
7.468 |
9. |
95 |
PC |
S.Tucker, R.Hunter-Reay, J.Gue |
Level 5 Motorsports |
Oreca FLM09 |
1:56.289 |
10.449 |
|
10. |
55 |
PC |
S.Tucker, C.Bouchut, M.Wilkins |
Level 5 Motorsports |
Oreca FLM09 |
1:57.853 |
12.013 |
11. |
99 |
PC |
C.Zugel, G.Jeannette, E.Julian |
Green Earth Team Gunner |
Oreca FLM09 |
1:58.867 |
13.027 |
12. |
36 |
PC |
A.Wallace, Hildebrand, T.Sutherland |
Genoa Racing |
Oreca FLM09 |
1:59.340 |
13.500 |
|
13. |
89 |
PC |
M.Pagerey, B.Wong, D.Ducote |
Intersport Racing |
Oreca FLM09 |
1:59.606 |
13.766 |
14. |
11 |
PC |
J.Feinberg, K.Marcelli |
Primetime Race Group |
Oreca FLM09 |
2:00.173 |
14.333 |
15. |
92 |
GT2 |
B.Auberlen, T.Milner, D.Werner |
BMW Rahal Letterman Racing |
BMW E92 M3 |
2:01.556 |
15.716 |
|
16. |
90 |
GT2 |
J.Hand, D.Mueller, A.Priaulx |
BMW Rahal Letterman Racing |
BMW E92 M3 |
2:01.772 |
15.932 |
17. |
01 |
GT2 |
S.Sharp, vanOverbeek, D.Farnbacher |
Extreme Speed Motorsports |
Ferrari 430 GT |
2:01.926 |
16.086 |
18. |
17 |
GT2 |
B.Sellers, W.Henzler, P.Pilet |
Team Falken Tire |
Porsche 911 GT3 |
2:02.047 |
16.207 |
|
19. |
3 |
GT2 |
J.Magnussen, J.O'Connell, A.Garcia |
Corvette Racing |
Corvette ZR1 |
2:02.237 |
16.397 |
20. |
45 |
GT2 |
J.Bergmeister, P.Long, M.Lieb |
Flying Lizard Motorsports |
Porsche 911 GT3 |
2:02.282 |
16.442 |
21. |
44 |
GT2 |
D.Law, S.Neiman, J.Lietz |
Flying Lizard Motorsports |
Porsche 911 GT3 |
2:02.845 |
17.005 |
|
22. |
02 |
GT2 |
E.Brown, G.Cosmo, J.Barbosa |
Extreme Speed Motorsports |
Ferrari 430 GT |
2:02.984 |
17.144 |
23. |
4 |
GT2 |
O.Beretta, O.Gavin, E.Collard |
Corvette Racing |
Corvette ZR1 |
2:03.052 |
17.212 |
24. |
61 |
GT2 |
T.Krohn, N.Jonsson, E.van de Poele |
Risi Competizione |
Ferrari 430 GT |
2:03.720 |
17.880 |
|
25. |
75 |
GT2 |
P.Gentilozzi, M.Goossens, R.Dalziel |
JaguarRSR |
Jaguar XKRS |
2:04.818 |
18.978 |
26. |
40 |
GT2 |
D.Robertson, A.Robertson, D.Murry |
Robertson Racing |
Doran Ford GT |
2:05.050 |
19.210 |
27. |
62 |
GT2 |
J.Melo, P.Kaffer, G.Bruni |
Risi Competizione |
Ferrari 430 GT |
2:05.590 |
19.750 |
|
28. |
63 |
GTC |
H.Richard, D.Ende, A.Lally |
TRG |
Porsche 911 GT3 |
2:07.547 |
21.707 |
29. |
32 |
GTC |
B.Curtis, J.Sofronas, A.Pilgrim |
GMG Racing |
Porsche 911 GT3 |
2:07.695 |
21.855 |
30. |
81 |
GTC |
J.Gonzalez, B.Leitzinger, L.Keen |
Alex Job Racing |
Porsche 911 GT3 |
2:08.017 |
22.177 |
|
31. |
88 |
GTC |
S.Lewis, J.Vento, L.Aschenbach |
Velox Motorsports |
Porsche 911 GT3 |
2:08.339 |
22.499 |
32. |
80 |
GTC |
R.Gonzalez, L.Diaz, P.Kelly |
Car Amigo - AJR |
Porsche 911 GT3 |
2:09.137 |
23.297 |
33. |
69 |
GTC |
R.Rodriguez, G.Bieker, C.Friedman |
WERKS II Racing |
Porsche 911 GT3 |
2:11.533 |
25.693 |
|
34. |
23 |
GTC |
B.Sweedler, R.Kapudija, J-D.Lueders |
Alex Job Racing |
Porsche 911 GT3 |
-.--- |
|
|
Vejgaard
Læs mere om: Sebring20/03/10 - Sebring - ALMS |