- Jan Magnussen nummer 3 Klaus Graf og Greg Pickett var de hurtigste i den fri test på Mid-Ohio banen.
Der blev duelleret tæt i de fire klasser. Faktisk er der flere indenfor for første sekund efter den førende i de respektive klasser end set i lang tid. Det lyder godt for løbet lørdag aften. En heftig ulykke lukkede torsdagens træning på Mid-Ohio banen små 10 minutter før slut. Den hidtil hurtigste bil - Porsche RS Spyder #6 kørt af Greg Pickett og Klaus Graf - fik en mekanisk defekt der fik Greg Pickett til at miste kontrollen og køre ud i dækmuren. Da bilen ramte dækmuren tippede bilen rundt og landede på oven på dækmuren. Heldigvis slap Greg Pickett fra uheldet med rifter og blå mærker. Værre er det med bilen som ikke er i stand til at forsætte deltagelsen da siddebrønd og rammen rundt om er for stærkt beskadiget.
På de næste pladser kom konstellationen Brabham/Pagenaud og Dyson/Smith.
Det gik godt for Jan Magnussen og Johnny O'Connell der besatte tredjepladsen i GT2 klassen. Desværre for dem så var teamkollegaerne Beretta/Gavin de hurtigste efterfulgt af Müller/Hand.
Tiderne fra testsessionen:
|
Pos |
# |
Kl. |
Kørere |
Tid |
Diff |
Bil |
|
1 |
6 |
P |
Pickett/Graf |
1:12.841 |
-.--- |
Porsche RS Spyder |
2 |
1 |
P |
Brabham/Pagenaud |
1:13.053 |
0.212 |
HPD ARX-01c |
3 |
16 |
P |
Dyson/Smith |
1:13.140 |
0.299 |
Lola B09 86 Mazda |
|
4 |
37 |
P |
J.Field/C.Field |
1:13.424 |
0.583 |
Lola B06 10 |
5 |
8 |
P |
Drayson/Cocker |
1:13.427 |
0.586 |
Lola B09 60 |
6 |
52 |
PC |
Gonzalez/Diaz |
1:17.741 |
4.900 |
Oreca FLM09 |
|
7 |
2 |
P |
Willman/Drissi |
1:18.014 |
5.173 |
Lola B06 10 |
8 |
99 |
PC |
Jeannette/Julian |
1:18.416 |
5.575 |
Oreca FLM09 |
9 |
55 |
PC |
Tucker/Bouchut |
1:18.431 |
5.590 |
Oreca FLM09 |
|
10 |
95 |
PC |
Tucker/Wallace |
1:18.802 |
5.961 |
Oreca FLM09 |
11 |
36 |
PC |
Montecalvo/Zugel |
1:19.670 |
6.829 |
Oreca FLM09 |
12 |
4 |
GT |
Beretta/Gavin |
1:20.868 |
8.027 |
Chevrolet Corvette ZR1 |
|
13 |
90 |
GT |
Mueller/Hand |
1:21.509 |
8.668 |
BMW M3 GT |
14 |
3 |
GT |
Magnussen/O'Connell |
1:21.590 |
8.749 |
Chevrolet Corvette ZR1 |
15 |
92 |
GT |
Auberlen/Milner |
1:21.631 |
8.790 |
BMW M3 GT |
|
16 |
45 |
GT |
Bergmeister/Long |
1:21.739 |
8.898 |
Porsche 911 RSR |
17 |
62 |
GT |
Melo/Bruni |
1:22.078 |
9.237 |
Ferrari 430 GT |
18 |
5 |
P |
Buncombe/Prendeville |
1:22.177 |
9.336 |
Radical SR9 |
|
19 |
44 |
GT |
Pilet/Neiman |
1:22.260 |
9.419 |
Porsche 911 RSR |
20 |
61 |
GT |
Fisichella/Vilander |
1:22.430 |
9.589 |
Ferrari 430 GT |
21 |
02 |
GT |
Brown/Cosmo |
1:22.721 |
9.880 |
Ferrari 430 GT |
|
22 |
89 |
PC |
Marcelli/Wong |
1:22.748 |
9.907 |
Oreca FLM09 |
23 |
01 |
GT |
Sharp/van Overbeek |
1:22.805 |
9.964 |
Ferrari 430 GT |
24 |
17 |
GT |
Sellers/Henzler |
1:23.141 |
10.300 |
Porsche 911 RSR |
|
25 |
40 |
GT |
Murry/A.Robertson D.Robertson |
1:23.635 |
10.794 |
Doran Ford GT-R |
26 |
75 |
GT |
Gentilozzi/Goossens |
1:24.204 |
11.363 |
Jaguar XKRS |
27 |
54 |
GTC |
Pappas/Bleekemolen |
1:25.638 |
12.797 |
Porsche 911 GT3 Cup |
|
28 |
48 |
GTC |
Miller/Hines |
1:26.028 |
13.187 |
Porsche 911 GT3 Cup |
29 |
88 |
GTC |
Lewis/Vento |
1:26.744 |
13.903 |
Porsche 911 GT3 Cup |
30 |
63 |
GTC |
Richard/Pumpbelly |
1:26.931 |
14.090 |
Porsche 911 GT3 Cup |
|
31 |
69 |
GTC |
Rodriguez/Bieker |
1:27.016 |
14.175 |
Porsche 911 GT3 Cup |
32 |
23 |
GTC |
Sweedler/Kapudija |
1:27.049 |
14.208 |
Porsche 911 GT3 Cup |
33 |
32 |
GTC |
Curtis/Sofronas |
1:27.326 |
14.485 |
Porsche 911 GT3 Cup |
|
34 |
28 |
GTC |
Beggs/Baron |
1:28.023 |
15.182 |
Porsche 911 GT3 Cup |
|
Dons
Læs mere om: Chris DysonDavid BrabhamGreg PickettGuy SmithJan MagnussenJohnny O'ConnellKlaus GrafOliver GavinOlivier BerettaSimon PagenaudCorvette RacingCytoSportDyson RacingHighcroft RacingRahal Letterman RacingMid-Ohio07/08/10 - Mid-Ohio - ALMS |