Special Saloon   09/09/10

Kampen for en Audi Elise
Den grønne og sorte Lotus Elise fra KlokWork Racing i Silkeborg, har i år undergået en forvandling der gerne skulle sætte mærker i både SSC og SCC.
Hvor der før lå en lille Rover motor på kun 180 hk ligger der nu en Audi 1.8T motor som allerede fra første weekend lægger ud med cirka 60 hk oven i hatten. Teamet har valgt en utraditionel konvertering hvor man bruger en forstærket Rover PG1 gearkasse i stedet for Audis egen.

Til weekenden havde man i teamet ikke koncentreret sig om motorkræft, men mere om holdbarhed og shakedown af alle de hjemmelavede stumper der skal til for at bygge en Audi Elise.


Endelig på banen efter mere end et års værkstedsophold.
(Foto: KlokWork Racing)

Teamet har ikke ligget på den lade side op til GP Danmark, da deres motor total havererede søndag før løbet under indkøring. Så takket være dygtige folk i teamet og gode sponsore fik teamet, der allerede var tidspresset i forvejen, en ny motor i onsdags, denne blev torsdag aften startet op og snurrede som den skulle. Som man også kan se er der sket lidt med bilens udformning der er kommet et Exige bodykit på som giver mere luft og plads til den krævende Audi motor, hvilket absolut ikke skader på frækheds-skalaen.


Onsdag aften, 2 dage til GP Danmark, inden den nye motor og bodykit bliver monteret.
(Foto: KlokWork Racing)

I Weekenden var det op til Jesper Bisgaard både at give de tilbagemeldinger som teamet skal bruge for at få bilen kørt optimalt ind samt selvfølgelig at gøre størst mulig indhug i det store Special Saloon Car felt. På sidste omgang af 1. løb brækkede et motorophæng og bilen måtte ærgeligt nok køre i pit, lige hvor Jesper havde kørt den ind på en 10. plads. Der blev igen arbejdet et par timer og det nye motorophæng var forstærket.

Team ejer Simo Klok:
"Vi har haft så mange nedture de sidste par uger, og bilen havde ikke engang kørt 10 meter efter vi har lavet motoren og bodykittet, så bare det at vi kunne køre fra Paddock og ud på banen var en fed fornemmelse, lørdag aften da bilen stod klar igen, var vores mål med weekenden jo allerede længe indfriet."

Søndagens løb var derfor uanset resultat en bonus og prikken over i'et på teamets store arbejde op til GP Danmark, hvor over 140 spisende gæster/sponsorer var inviteret til at nyde stemningen i det hyggelige Silkeborg teams telt. Søndagens løb blev en fin afslutning hvor Jesper Bisgaard fik bilen i god stand over målstregen som nummer 11 - dog med en del koblings problemer som skal løses i de næstkommende uger.


I søndagens løb mangler der lige et par heste for at kunne følge med Hans-Henriks flotte Corvette.
(Foto: KlokWork Racing)

Klokwork Racing vil næste år primært koncentrere sig om at køre løb hvor bilen samler point, da den Grønne Lotus altid har været en dele bil imellem Jesper og Simo egner SCC reglementet sig helt perfekt til de behov og krav vi har til at køre motorløb og udvikle vores Elise.


(Fotomontage: KlokWork Racing)

Næste gang den frække Lotus Elise kan ses på banen er til DM finalen i Super Car Challenge den 9. - 10. oktober på Jyllands Ringen, hvor der nok skal blive lidt mere styr på setup'et. Teamet og deres seje kamp kan følges på Facebook under: Klokwork Racing hvor der også er video klip og masser af fotos af arbejdsprocessen op til GP Danmark.


Læs mere om:
  • Jesper Bisgaard
  • Jyllandsringen
  • 05/09/10 - Jyllandsringen - Special Saloon

  •  
    Reklamer

    H.I. Auto


    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk