WTCC   14/09/10

Yokohama klar til det spanske efterår
Dækfabrikanten Yokohama er mere end klar til næste afdeling af World Touring Car Championship som køres i den kommende weekend på Ricardo Tormo banen, bedre kendt som bare Valencia banen.
Det er også årets sidste løbsweekend i World Touring Car Championship på europæisk grund. Og hvad er mere nærliggende end at lade en spansk kører kommentere på løbet?

Det er en udbredt holdning i WTCC feltet at de nye Yokohama Eco dæk som er lanceret til denne sæson for WTCC feltet så absolut er bedre end forgængeren. Det er en opfattelse som også Jordi Gené deler.


Jordi Gené er en af de mest erfarne kørere i WTCC
(Foto: FIA-WTCC)

Jordi Gené har været med i WTCC serien siden den startede i sin nuværende udformning i 2005. Det er blevet til 267 points, føring i 76 omgange, 4 sejre heraf én netop i Spanien, fire gange hurtigste omgang og 2 poles. Jordi Gené er også tidligere mester i det spanske touring car mesterskab.

Det er selvfølgelig blevet til mange kilometre for Jordi Gené - både i tests og i løb. Derfor kan han om nogen beskrive hvor gode Yokohamas 2010 Eco dæk er:
"Dette års dæk er en virkelig forbedring. Yokohamas ingeniører er lykkedes med at lave eco dækket til et mere konstant dæk end de normale dæk. At have gode dæk er selvfølgelig vigtigt. De er den mest vigtige del af en bil i og med at de har kontakten med asfalten. Vi har samlet en god pakke og dækkene er ikke noget vi bekymrer os om."

"Valencia banen er min hjemmebane. Jeg føler mig virkelig godt tilpas her. Det er en spændende bane for kørerne med hurtige retningsskift som foretages i enten fjerde eller femte gear. Og så er det ikke mindst en rigtig god bane for tilskuerne, som faktisk kan se hele banen fra tribunerne."


Jordi Gené tør også satse
(Foto: FIA-WTCC)

Yokohamas tekniske konsulent, Ian Beveridge, er fuldstændig enig med Jordi Gené og tilføjer desuden:
"Med de lange sving og en rimelig hurtig gennemsnitshastighed, så er Valencia banen et sted hvor man ser meget underholdende løb. For enden af langsiden er der en god overhalingsmulighed i nedbremningszonen til sving ét. Banen er hård ved dækkene, men dog ikke mere hård end at at kørerne har et godt grip i dækkene også i den allersidste del af løbet. Der burde dermed være mulighed for overhalingerne også i den sidste del af løbet."

Allan Osbech
Yokohama Danmark


Læs mere om:
  • Jordi Gené
  • Valencia - Ricardo Tormo
  • 19/09/10 - Valencia - Ricardo Tormo - WTCC

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk