Da Tegee-Dan ved årsskiftet begyndte at importere Carambas omfattende sortiment af sprayprodukter til professionel brug, valgte virksomheden fra start at anvende motorsporten som en del af sin kommunikationsplatform. Spydspidsen har været Danish Touringcar Championship, hvor navnet bl.a. har prydet de racerbiler, som Jens Møller og Kim Holmgaard har kørt i årets serie, ligesom det karakteristiske røde logo med den hvide tekst også har været at se på skiltepigerne ved de populære grid shows.
Caramba-navnet har været synligt i år i Danish Touringcar Championship. Til næste år skal det være synligt i Scandinavian Touring Car Cup.
”Vi har fået megen opmærksomhed ud af vores arrangement i Danish Touringcar Championship, og det har hjulpet med at skubbe vores salg i gang,” siger Gunner Kristensen fra virksomheden Tegee-Dan. ”Vi har dels fået skabt en masse synlighed omkring Caramba-navnet, dels haft lejlighed til at bruge vores engagement overfor forhandlere, der har været gæster ved flere af årets DTC-løb.”
Den succes, Tegee-Dan har opnået via sit motorsportsengagement, har man valgt at bygge videre på i fremtiden.
”Vi har i aftalen med den tyske producent af Caramba-produkterne udvidet vores markedsgrundlag til også at omfatte det svenske marked, og derfor er det vores plan, at vi vil bygge videre på vores succes i Danish Touringcar Championship og også være med i det nye Scandinavian Touring Car Championship, som køres i begge lande,” forklarer Gunner Kristensen.
”Vi har endnu ikke truffet nogen aftaler med hverken teams eller kørere, da vi gerne vil sondere terrænet med henblik på at finde den eller de rigtige samarbejdspartnere.”
Tegee-Dan
Læs mere om: Jens Reno MøllerKim HolmgaardJyllandsringen10/10/10 - Jyllandsringen - Danish Touringcar Challenge |