Så har Riley Technologies sluttet sig til flokken af producenter som vil bygge LMP2 biler der opfylder Automobile Club de l'Ouest’s 2011 reglement.
Det viser bare at det reglement som nu er udskrevet, tilgodeser nogle ønsker som producenterne længe har ønsket, blandt andet et pris loft, så det ikke bare er de teams med multi mange penge der kan køre med i LMP klassen. Den nye Riley skal bygges i samarbejde med eksisterende leverandører og partnere og Siemens, som ikke før har leveret komponenter til Riley Technologies.
Karbon-fiber tub’en bliver produceret af en underleverandør, og chassiset er designet således at det både kan udstyres med en turbo motor og en suge motor. Foreløbig kan den ny Riley købes med en Roush-Yates V6 EcoBoost, HPD V6 twin-turbo, Judd, eller en Nismo/Zytek motor.
Det er planen at den første rullende bil skal på testbanen indenfor kort tid, og at mindst én Riley skal race debutere på Sebring til marts 2011.
Vejgaard
Læs mere om: Sebring19/03/11 - Sebring - ALMS |