Tre bilmærker har været på Circuit de Catalunya lige uden for Barcelona for at teste. Det var dog kun et team der havde den nye 1,6 liters turbomotor klar ved testen.
Det var Chevrolet som havde den nye motorklar mens både SEAT og Volvo først skal have færdigudviklet deres udgaver af motoren. Men derfor kan man jo godt teste de seneste ændringer på bilerne. Ifølge Chevrolet så var det for dem den sidste mulighed for at teste den nye 1,6 liters turbomotor inden det gør løs i WTCC serien i marts måned i Brasilien. Derfor var det vigtigt at få kørt så mange kilometer på den spanske bane som overhovedet muligt. Med det nye regelsæt, skal man køre minimum 9 afdelinger uden motorskifte.
Der var nu alligevel stor tilfredshed hos Chevrolet efter testen, hvor et af fokusområderne var holdbarhed. Udviklingsingeniør Darren Revens var da også godt tilfreds med forløbet:
"Vi er meget glade for forløbet af denne test. Med det nye regelsæt, er holdbarhed et nøgleord, nu hvor motorerne skal holde i mindst ni afdelinger. Derfor har vi fokuseret meget på dette. Her i Barcelona har vi fået kørt en masse kilometre uden de helt store problemer. Så langt så godt."
Yvan Muller var ikke helt tilfreds med at kun at skulle teste i det begrænsede omfang som har været muligt, men:
"Jeg havde en rigtig god følelse af bilen selvom at jeg kun har haft mulighed for at teste den i alt i fire dage, hvilket ikke er nok til at vænne sig til en ny bil og et nyt reglement. Men jeg vil dog sige at nu føles den nye Chevrolet næsten ligesom de SEAT biler jeg har kørt i tidligere i forhold til køreevne og setup."
Dons
Læs mere om: Yvan MullerChevroletCircuit de Catalunya |