OAK Racing opruster alvorligt til den kommende sæson, hvor teamet stiller op med 3 biler i Intercontinental Le Mans Cup. Teamet kommer med to LMP1’er og en LMP2 og ud over de tre biler har teamet en LMP2 i baghånden, hvilket betyder at de har tilmeldt hele 4 biler til årets 24 timers løb på Le Mans. At tilmelde 4 biler fra samme teams er usædvanligt mange, og det vil være noget af en overraskelse hvis vi kommer til at se 4 OAK Racing biler på gridden til juni. Faktum er at OAK racing allerede har 4 invitationer til LMP2, så måske kan de to konverteres til LMP1 pladser?
OAK Racings Pescarolos LMP1’er kommer til at køre med Judd DB V8, 3,4 liter motor, og deres LMP2 skal køre med den nye Judd HK V8 3,6 liters motor. Så det bliver spændende og disse motorer kan udfordre de andre teams.
Det er ikke kun på motorsiden at der kommer nyskabelse hos OAK Racing. Udsmykningen af bilen og hovedsponsoren er udskiftet. Teamet kommer til start i lyseblå/orange farver med Gulf som hovedsponsor. Hertil skal teamet køre med Dunlop dæk i den kommende sæson og OAK Racing er blevet official udviklings partner.
(Foto: OAK Racing)
Køre lineup'et for 2011 ser således ud:
- LMP1
Matthieu Lahaye
Guillaume Moreau
Pierre Ragues
- LMP1
Jacques Nicolet
Richard Hein
Jean-François Yvon (kun Sebring, Petit Le Mans og Le Mans 24 Hours)
- LMP2
Patrice Lafargue
Fréderic Da Rocha
Andrea Barlesi
- LMP2
Kørerne til den anden LMP2 er endnu ikke på plads.
Alt i alt et både spændende og ambitiøst projekt, som har samlet midler til at drive dette her store privat team. Det bliver spændende og se dem kæmpe med helt fremme i både LMP1 og LMP2 for deres ambition kan ikke være mindre end top placeringer hver gang de stiller til start. Vejgaard
Læs mere om: Oak RacingLe MansSebring12/06/11 - Le Mans - Le Mans19/03/11 - Sebring - ILM Cup |