Prodrive direktøren David Richards lægger ikke fingre imellem når han taler om forventningerne til Aston Martin Racing's nye AMR-one. Aston Martin vil til Le Mans og de vil mere end bare være dem der var nummer 1 efter Audi og Peugeot, derfor skal de mennesker der arbejder med dette projekt være 100% engageret i det. Den nye AMR-One LMP1 går ikke samme vej som alle de andre. For det første har de valgt at bygge en åben bil, hvor de største konkurrenter bygger lukkede biler. Hertil er bilen monteret med en benzin række 6'er på kun to liter med turbo.
(Foto: Aston Martin Racing)
AMR bygger foreløbig 6 biler til Intercontinental Le Mans Cup, hvoraf to skal bruges som fabriksbiler på Le Mans. David Richards ved godt at ingen andre end Audi & Peugeot har vundet på La Sarthe siden 2003 og han ved derfor godt at der leveres en helt ekstraordinær indsats hvis den sejrsrække skal brydes.
Man kan godt synes at det lyder helt urealistisk at Aston Martin skulle kunne slå Audi og Peugeot, men jeg er nu meget sikker på at de godt ved hvad de gør, spørgsmålet er bare om det er nok, og spørgsmålet er også om reglementet tilgodeser benzin drevne biler bedre i 2011 end de har været de senere år. Vi er snart klogere. Vejgaard
Læs mere om: Aston Martin RacingLe Mans12/06/11 - Le Mans - Le Mans |