DTC   10/06/12

Mikkel Mac på pole
DTC - Danish Thundersport ChampionshipEn meget regnfuld dag på Padborg Park, gjorde det svært for kørerne at tumle de store Camaro biler, der md 440 HK og et moment der er større end 600 NM betyder at man skal have en meget let speederfod for ikke at køre sig selv af.

Fukamuni Racing har valgt til sæsonen ikke at skifte til det nye bagtøj på Jan Magnussens bil, da det gamle bagtøj have toe-in og camber, der grundet den stive bagaksel er ”knækket” fra leverandøren i denne opsætning uden mulighed for at kunne ændre på indstillingerne. Det nye bagtøj, som er kraftigere er ikke knækket og har derfor ikke toe-in, der i tørvejr og ved greb giver mere varme i dækkene og bedre indstyring. Men i regnvejr er dette ikke nogen fordel, tværtom ønsker man at eliminere toe-in for mindre friktion og bedre greb da vandet af regnvejrs-dækkene bliver bedre ledt væk fra dækket.

Dette teori måtte vi sande, var korrekt, da Mikkel Mac efter dagen tidstagning og Super Pole, viste at han var bedste mand i regnvejr og satte tiden på Padborg Park i stor tilfredshed for teamet efter en hård start på sæsonen med 2 ”brændte” motorer, der alene kan tilskrives fejl på materiel.

Lørdagen aften gik i øvrigt med at skifte Jan Magnussens bagtøj til det nye bagtøj, så må vi se om teorien fortsat holder, men vigtigst af alt er det, at der er skabt spænding i DTC og de unge kører også har vist at de kan være med mod de ”gamle”.

Vejret Søndag den 10 juni, har desværre vist sig fra samme side som om lørdagen, så WarmUp har foregået i silende regn, men her kl. 11:00 er der håb for vejrudsigten der lover tørt til første start kl. 13.30.

Søren Jensen
Fukamuni Racing


Læs mere om:
  • Padborg Park
  • 10/06/12 - Padborg Park - DTC - DM

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk