Le Mans   12/06/12

Løst og fast fra den første dag med teknisk control
Le MansSøndag startede det vi kalder Le Mans ugen. Det var her de første biler skulle igennem teknisk kontrol. Hele teknisk kontrol proceduren foregår inde i Le Mans by. Den sidste halvdel af feltet skal igennem teknisk kontrol mandag. Der plejer ikke at være de store sværd slag her, og bilerne plejer at komme igennem uden de store problemer. Søndagen i går skilte sig ikke væsentligt ud på den front.

Der kom dog allivel nogle små ting frem i går som er værd at fortælle. Flere inklusive undertegnede undrede sig over at flere GTE biler, uafhængig af hinanden havde store problemer med at styre deres biler på vej ind i Porscher kurverne. Det viser sig nu at der overgangen fra offentlig vej og ind på den permanente del af banen, præcis på det omtalte sted, er der lagt ny asfalt, og det giver åbenbart problemer for nogen at finde fodfæste det sted. Hvor vidt man kan/vil gøre noget ved denne situation, vides ikke.


(Foto: Claude Foubert - Endurance-Info.com)

Der er ikke nogen der kan være i tvivl om at Gulf Racing Middle East har haft en problematisk start på dette års Le Mans. Efter testdagen er der også skiftet om på kørebesætningen på begge biler.

Nummer 28 car skal nu køres af Ludovic Badey, Stefan Johansson og Fabien Giroix. Nummer 29 skal køres af Marc Rostan, Keiko Ihara og Jean Denis Deletraz, og ingen af de 3 kørte den bil på testdagen.


(Foto: Claude Foubert - Endurance-Info.com)

Som det ses her er problemerne allerede startet for teamet. Besætningerne på begge biler er overhovedet ikke sammentømret, og hertil er der alle de tekniske problemer som teamet har foran sig. På testdagen kørte teamet kun med datalogning på nummer 28. Datalogningen på nummer 29 fik de aldrig til at virke. Hertil var der heller ikke nogen radiokommunikation fra nummer 29 til pitten, hvilket bare skal fungere , ellers er man lost på denne lange banen.

Teamet har fortalt at de endnu ikke har fundet det setup der får bilen til at køre hurtig, samtidig med at spare på dækkene, så der er mange ting som skal falde på plads for teamet onsdag/torsdag, for at de skal få bare et acceptabelt Le mans 2012.


(Foto: Claude Foubert - Endurance-Info.com)

Ud over de tekniske problemer, har Gulf Racing Middle East også et helt andet problem. Bilerne de køre i er bygget over et Lola chassis, og teamet udtalte i går at de allerede nu kan se at der skal spares på chassisstumper, for de kan simpelthen ikke få de ting fra Lola som er aftalt.

Jeg har før skrevet om problemet med stumper fra Lola, og nu er det for første gang kommet frem i lyst. Der er problemer med chassisdele, og hvem bliver den næste der mangler dele?

Vejgaard


Læs mere om:
  • Le Mans
  • 17/06/12 - Le Mans - Le Mans

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    Yokohama Advan dæk


    H.I. Auto