Den første fri træning er nu afviklet til World Endurance løbet på Silverstone. Vejret var acceptabelt, med luft og bane temperatur på lige under 19 og meget svag vind. Kampen i toppen af feltet er ikke overraskende imellem Audi og Toyota.
Der blev kørt rigtig hurtig i toppen af feltet og sammenlignet med sidste års løb på Silverstone, er top bilerne mere end to sekunder hurtigere end første fri træning i 2011. Der var ikke megen dramatik i denne første session. McNish’s Audi blev ramt af en Krohn Ferrari, men der kom kun meget lidt skade på Audien.
Det skal blive spændende at følge det videre forløb i denne weekend - om de to top teams kan finde endnu mere speed.
LMP2 klassen blev domineret af nr. 35 Oak Racing Morgan med blandt andre David Heinemeier Hansson, men denne klasse er så tæt at der slet ikke er plads til nogen fejl, så der er lagt op til et spændende race på søndag.
GTE klasserne er desværre for små til at kunne lave et rigtig spændende løb, men de få biler der er tilstede ligger tæt, og igen bliver det lidt spændende om de kan lave et godt race på søndag
Senere på dagen køres 2. fri træning
|
Pl |
# |
Kat |
Team |
Bil |
Omg |
Tid |
|
1 |
1 |
LM P1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 E-Tron Quattro |
43 |
1:45.777 |
2 |
7 |
LM P1 |
Toyota Racing |
Toyota Ts030 - Hybrid |
38 |
1:46.010 |
3 |
2 |
LM P1 |
Audi Sport Team Joest |
Audi R18 Ultra |
41 |
1:46.138 |
|
4 |
22 |
LM P1 |
JRM |
HPD ARX 03a - Honda |
31 |
1:46.491 |
5 |
21 |
LM P1 |
Strakka Racing |
HPD ARX 03a - Honda |
38 |
1:47.609 |
6 |
12 |
LM P1 |
Rebellion Racing |
Lola B12/60 Coup |
27 |
1:48.095 |
|
7 |
13 |
LM P1 |
Rebellion Racing |
Lola B12/60 Coup |
27 |
1:48.188 |
8 |
35 |
LM P2 |
Oak Racing |
Morgan - Nissan |
40 |
1:51.561 |
9 |
42 |
LM P2 |
Greaves Motorsport |
Zytek Z11sn - Nissan |
40 |
1:51.563 |
|
10 |
24 |
LM P2 |
Oak Racing |
Morgan - Nissan |
36 |
1:51.910 |
11 |
26 |
LM P2 |
Signatech Nissan |
Oreca 03 - Nissan |
36 |
1:52.148 |
12 |
49 |
LM P2 |
Pecom Racing |
Oreca 03 - Nissan |
37 |
1:52.235 |
|
13 |
48 |
LM P2 |
Murphy Prototypes |
Oreca 03 - Nissan |
33 |
1:52.240 |
14 |
25 |
LM P2 |
ADR-Delta |
Oreca 03 - Nissan |
36 |
1:52.302 |
15 |
38 |
LM P2 |
Jota |
Zytek Z11sn - Nissan |
35 |
1:52.627 |
|
16 |
44 |
LM P2 |
Starworks Motorsports |
HPD ARX 03b - Honda |
19 |
1:53.065 |
17 |
23 |
LM P2 |
Signatech Nissan |
Oreca 03 - Nissan |
27 |
1:54.063 |
18 |
32 |
LM P2 |
Lotus |
Lola B12/80 Coup |
32 |
1:54.342 |
|
19 |
30 |
LM P2 |
Status GP |
Lola B12/80 Coup |
23 |
1:54.379 |
20 |
29 |
LM P2 |
Gulf Racing Middle East |
Lola B12/80 Coup |
37 |
1:56.833 |
21 |
31 |
LM P2 |
Lotus |
Lola B12/80 Coup |
29 |
1:57.467 |
|
22 |
51 |
GTE Pro |
AF Corse |
Ferrari F458 Italia |
37 |
2:02.757 |
23 |
71 |
GTE Pro |
AF Corse |
Ferrari F458 Italia |
33 |
2:03.115 |
24 |
77 |
GTE Pro |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 Rsr (997) |
31 |
2:03.166 |
|
25 |
97 |
GTE Pro |
Aston Martin Racing |
Aston Martin Vantage V8 |
33 |
2:03.440 |
26 |
66 |
GTE Pro |
JMW Motorsport |
Ferrari F458 Italia |
21 |
2:03.786 |
27 |
61 |
GTE Am |
AF Corse-Waltrip |
Ferrari F458 Italia |
35 |
2:04.080 |
|
28 |
98 |
GTE Am |
Aston Martin Racing |
Aston Martin Vantage V8 |
35 |
2:04.136 |
29 |
57 |
GTE Am |
Krohn Racing |
Ferrari F458 Italia |
30 |
2:04.493 |
30 |
99 |
GTE Am |
Aston Martin Racing |
Aston Martin Vantage V8 |
36 |
2:04.565 |
|
31 |
88 |
GTE Am |
Team Felbermayr-Proton |
Porsche 911 Rsr (997) |
31 |
2:04.580 |
32 |
41 |
LM P2 |
Greaves Motorsport |
Zytek Z11sn - Nissan |
6 |
2:05.009 |
33 |
50 |
GTE Am |
Larbre Competition |
Chevrolet Corvette C6-Zr1 |
33 |
2:05.343 |
|
34 |
55 |
GTE Am |
JWA-Avila |
Porsche 911 Rsr (997) |
22 |
2:06.654 |
35 |
70 |
GTE Am |
Larbre Competition |
Chevrolet Corvette C6-Zr1 |
29 |
2:07.560 |
|
Vejgaard
Læs mere om: Silverstone25/08/12 - Silverstone - FIA WEC - FIA VM |