Le Mans   03/06/13

GreenGT kommer ikke til Le Mans
Le MansPlads nummer 56 på Le Mans start grid’en tilhører klassen ’new tech’. Denne plads blev i 2012 givet til Nissan DeltaWing, som gjorde en god figur på banen indtil den blev skubbet ud af banen, af en Toyota. I år er plads 56 tildelt GreenGT, som ville komme til start med en GreenGT H2, men de har nu, i absolut 11. time, trukket sig fra løbet.

Det er ikke overraskende at teamet trækker sig, selv om de påstår at der er kørt flere og længere test med bilen. På startlisten var der til det sidste kun opført én kører, og det kan man jo ikke gennemføre Le Mans med. Jeg synes bestemt at det er alt for sent, at denne beslutning er taget, for der mange tilskuere, inklusive mig selv, som havde glædet sig til at opleve denne meget specielle bil.

Jean-François Weber siger at GreenGT H2 allerede ved flere test har vist stort potentiale, men at det ikke skønnes at bilen er klar til langdistance racerløb endnu. En bil som GreenGT H2 er meget kompleks og det er meget dyrt at udvikle den slags biler. Han slutter af med, at bilen bare er begyndelsen på et langt eventyr med GreenGT H2.

Til afløsning for GreenGT H2, ser vi GTE-AM Prospeed Porschen med Emmanuel Collard, François Perodo og Sébastien Crubilé.
Dette betyder at årets Le Mans felt kommer til at bestå af 8 LMP1, 22 LMP2, 12 GTE pro og 14 GTE Am.

Afslutningsvis udtaler Vincent Beaumesnil fra Automobile Club de l’Ouest, at han ikke ærgrer sig over, at GreenGT blev udvalt til plad 56. Da valget blev truffet var der en realistisk chance for at det kunne lykkedes at bygge bilen, og dermed få den at se ved 24 timers løbet på Le Mans.

Det viste sig desværre at teamet ikke havde nok tid til at udvikle bilen og derfor blev den svære beslutning taget, nemlig at trække dem ud.

Vejgaard


Læs mere om:
  • Le Mans
  • 23/06/13 - Le Mans - Le Mans
  • GreenGT H2 er på banen

  •  
    Reklamer

    Bruno Hansen Motorsport


    H.I. Auto


    Yokohama Advan dæk