Den anden fri træning blev afviklet i mørke, på grund af at to tredje dele af årets sidste World Endurance Championship løbet køres i mørke, og igen var det Toyota TS030 – Hybrid der var hurtigst, og denne gang var det bilen med nummer 8 kørt af Anthony Davidson,Sébastien Buemi og Stéphane Sarrazin der var hurtigst. Den anden fri træning var lidt mere kompliceret for den anden Toyota, som var en tur i gruset, med Nicolas Lapierre bag rattet. Heldigvis skete der ikke store skader på bilen, men session blev alligevel stoppet, da bilen skulle trækkes fri.
Hurtigste Audi Sport Team Joest var bilen med nummer 1, endte som næsthurtigste bil, kun 0.205 sekund efter den hurtige Toyota. Alle 4 hybrid biler endte denne session med under 3/10 sekund imellem top og bund, og det lægger bestemt op til en meget tæt kvalifikation.
LMP2 blev i denne session domineret af Pecom Racing’s ORECA 03 kørt af Nicolas Minassian. Den bedste tid var 1:51.798.
Desværre var denne session lidt svær for David Heinemeier Hansson og OAK Racings Morgan – Nissan, og deres bedste tid var 1:53.061, mere end 1 sekund for lang i forhold til de hurtigste. Det skal der helt sikkert kigges på frem imod kvalifikationen.
GTE pro klassen blev igen en kamp imellem Aston Martin og Porsches fabriks biler, og denne gang var det Marc Lieb der var hurtigst i Porsche AG Team Manthey, og han var eneste mand under to minutter i GTE pro klassen. Darren Turner var næsthurtigst i en Aston Martin, med tiden 2:00.176.
GTE am klassen blev denne gang vundet af nummer 61 AF Corse Ferrari 458, kørt af Emmanuel Collard. Hans bedste tid var 2:00.631. Det italienske team blev hårdt presset af den danske trio, med tiden 2:01.329. dog er der bestemt plads til forbedring
Der er endnu en fri træning i morgen, som er den sidste inden der skal køres kvalifikation. Der er ikke nogen tvivl hos mig om at alle klasser bliver spændende og jeg er også ret sikker på at flere teams har brugt denne tæning til at køre et race set-up ind, så de er klar til et løb i mørke
|
Pl |
Nr |
Kl. |
Kørere |
Bil |
Omg |
Diff |
Tid |
|
1 |
8 |
LMP1 |
Anthony DAVIDSON Sébastien BUEMI Stéphane SARRAZIN |
Toyota TS030 - Hybrid |
40 |
- |
1:44.516 |
|
2 |
1 |
LMP1 |
André LOTTERER Benoit TRÉLUYER Marcel FÄSSLER |
Audi R18 e-tron quattro |
34 |
+0.205 |
1:44.721 |
|
3 |
7 |
LMP1 |
Alexander WURZ Nicolas LAPIERRE Kazuki NAKAJIMA |
Toyota TS030 - Hybrid |
39 |
+0.277 |
1:44.793 |
|
4 |
2 |
LMP1 |
Tom KRISTENSEN Loïc DUVAL Allan McNISH |
Audi R18 e-tron quattro |
40 |
+0.292 |
1:44.808 |
|
5 |
12 |
LMP1 |
Andrea BELICCHI Mathias BECHE Nicolas PROST |
Lola B12/60 Coupé - Toyota |
28 |
+2.807 |
1:47.323 |
|
6 |
49 |
LMP2 |
Luis PEREZ COMPANC Nicolas MINASSIAN Pierre KAFFER |
Oreca 03 - Nissan |
31 |
+7.282 |
1:51.798 |
|
7 |
35 |
LMP2 |
Bertrand BAGUETTE Ricardo GONZALEZ Martin PLOWMAN |
Morgan - Nissan |
33 |
+7.366 |
1:51.882 |
|
8 |
26 |
LMP2 |
Roman RUSINOV John MARTIN Mike CONWAY |
Oreca 03 - Nissan |
38 |
+7.565 |
1:52.081 |
|
9 |
41 |
LMP2 |
Björn WIRDHEIM Wolfgang REIP Jon LANCASTER |
Zytek Z11SN - Nissan |
33 |
+8.423 |
1:52.939 |
|
10 |
24 |
LMP2 |
Olivier PLA David HEINEMEIER HANSSON Alex BRUNDLE |
Morgan - Nissan |
35 |
+8.545 |
1:53.061 |
|
11 |
45 |
LMP2 |
Jacques NICOLET Keiko IHARA David CHENG |
Morgan - Nissan |
37 |
+9.042 |
1:53.558 |
|
12 |
31 |
LMP2 |
Kevin WEEDA Vitantonio LIUZZI Lucas AUER |
Lotus T128 |
34 |
+9.672 |
1:54.188 |
|
13 |
32 |
LMP2 |
Thomas HOLZER Dominik KRAIHAMER Jan CHAROUZ |
Lotus T128 |
24 |
+10.391 |
1:54.907 |
|
14 |
25 |
LMP2 |
Fabien GIROIX Robbie KERR Craig DOLBY |
Oreca 03 - Nissan |
30 |
+10.478 |
1:54.994 |
|
15 |
92 |
GTE Pro |
Marc LIEB Richard LIETZ |
Porsche 911 RSR |
35 |
+15.214 |
1:59.730 |
|
16 |
97 |
GTE Pro |
Darren TURNER Stefan MÜCKE |
AM Vantage V8 |
24 |
+15.660 |
2:00.176 |
|
17 |
91 |
GTE Pro |
Jörg BERGMEISTER Patrick PILET |
Porsche 911 RSR |
30 |
+15.813 |
2:00.329 |
|
18 |
99 |
GTE Pro |
Pedro LAMY Bruno SENNA Richie STANAWAY |
AM Vantage V8 |
32 |
+15.834 |
2:00.350 |
|
19 |
71 |
GTE Pro |
Kamui KOBAYASHI Giancarlo FISICHELLA |
Ferrari F458 Italia |
34 |
+16.109 |
2:00.625 |
|
20 |
61 |
GTE Am |
François PERRODO Emmanuel COLLARD Matt GRIFFIN |
Ferrari F458 Italia |
35 |
+16.115 |
2:00.631 |
|
21 |
51 |
GTE Pro |
Gianmaria BRUNI Toni VILANDER |
Ferrari F458 Italia |
33 |
+16.370 |
2:00.886 |
|
22 |
95 |
GTE Am |
Christoffer NYGAARD Kristian POULSEN Nicki THIIM |
AM Vantage V8 |
37 |
+16.813 |
2:01.329 |
|
23 |
50 |
GTE Am |
Patrick BORNHAUSER Julien CANAL Fernando REES |
Corvette C6-ZR1 |
34 |
+17.086 |
2:01.602 |
|
24 |
57 |
GTE Am |
Tracy KROHN Niclas JÖNSSON Maurizio MEDIANI |
Ferrari F458 Italia |
32 |
+17.151 |
2:01.667 |
|
25 |
76 |
GTE Am |
Raymond NARAC Jean-Karl VERNAY Markus PALTTALA |
Porsche 911 GT3 RSR |
24 |
+17.398 |
2:01.914 |
|
26 |
96 |
GTE Am |
Stuart HALL Roald GOETHE Jamie CAMPBELL-WALTER |
AM Vantage V8 |
35 |
+17.437 |
2:01.953 |
|
27 |
81 |
GTE Am |
Vicente POTOLICCHIO Rui AGUAS Davide RIGON |
Ferrari F458 Italia |
35 |
+17.944 |
2:02.460 |
|
28 |
88 |
GTE Am |
Christian RIED Gianluca RODA Paolo RUBERTI |
Porsche 911 GT3 RSR |
29 |
+18.240 |
2:02.756 |
|
Vejgaard
Læs mere om: Christoffer NygaardDavid Heinemeier HanssonKristian PoulsenNicki ThiimTom KristensenAudi Sport Team JoestOak RacingYoung Driver AMRSakhir30/11/13 - Sakhir - FIA WEC - FIA VM |