Efter weekenden til Grand Prix Danmark, var Voetmann Racing spændt på om det gode resultat var en enlig svale.
Team chefen håbede på vand til søndagens løb, så hvis der var nogen der syntes det var øv vejr, var det Voetmann Racing's skyld, beklager.
Træningen gik fornuftigt, det blev til 12. hurtigste tid, bilen var ikke hurtig nok igennem stadion sektionen, så der blev tryllet lidt til tidtagningen, desværre blev der tryllet den forkerte vej, så bilen var mere ustabil, alligevel rakte det til en startplacering p10 i 1. heat.
Efter opsætning er korrigeret er Niklas klar til 1. heat som kommer til at foregå rimelig udramatisk, Niklas kommer op som 9'er og kalder ind at han går efter den eftertragtede 8. plads, ryger desværre tilbage på 10. pladsen igen, men pga nogel afkørsler og påkørsler lykkedes det alligevel Niklas at hive 8. pladsen hjem.
Han klagede stadig over dårlig styring, så vi justerede lidt mere inden 2. heat. Vi var noget spændte, da Niklas skulle starte fra p1.
Han kom godt afsted og fordi der blev kæmpet om pladserne bag ham, lykkedes det at slå et hul, men som heatet skred frem blev han hentet og passeret, men det lykkedes at holde 4. pladsen og omgangstiderne blev bedre igennem heatet, så han faktisk kunne følge de tre forreste og kunne true tredje pladsen ind til 3 omgange før mål.
En rigtig god weekend med en 8. og 4. plads generelt og en 4. og 2. plads i rookie.
Han er rykket en plads op i rookie så han ligger 4 inden sidste løb og i det samlede mesterskab ligger han 12 med en rimelig chance for at kunne avancere til 10. pladsen.
Vi kan konstatere at, havde vi undgået diverse tekniske defekter igennem sæsonen, havde sæsonafslutningen været tættere på toppen end den er. Så konklusionen er, at bilen og chaufføren fungerer godt sammen.
Voetmann Racing
Læs mere om: Padborg Park14/09/14 - Padborg Park - 1600 Challenge |